– Sytuacja na rynku pracy sprawia, że znacząca grupa Polaków nie zamierza w tym roku zmieniać miejsca pracy. Z punktu widzenia pracodawców będzie to ważny czas. W komunikacji wewnętrznej niewątpliwie znaczenia nabierze budowanie zaangażowania pracowników oraz skuteczne motywowanie. Ważne będzie również na ile firmy będą potrafiły wykorzystać pomysły i innowacje swoich pracowników w budowaniu przewagi konkurencyjnej – komentuje Katarzyna Rek z On Board PR Ecco Network.
– W obliczu kryzysu zmiana miejsca zatrudnienia jawi się badanym jako zbędne ryzyko, to źródło tak wysokiego odsetka odpowiedzi osób nie planujących zmiany pracy. Możliwość pracy jest dla nich wartością, która ustępuje w hierarchii ważności komfortowi pracy, a także ewentualnym aspiracjom zawodowym – wyjaśnia Marcin Duma z Instytutu Homo Homini.
Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich aktywnych zawodowo mieszkańców Polski z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby wynosiła 1086 jednostek.
{jumi [*9]}