- Paradoks związany z cyfryzacją polega na tym, że z jednej strony młodzi Polacy nie znają jej na tyle by ją poprawnie zdefiniować, a z drugiej strony są bardziej kompetentni w kwestiach, które jej dotyczą. Osoby starsze, mimo że są bardziej świadome jej uwarunkowań, są jednak mniej kompetentne i co za tym idzie – w mniejszym stopniu skorzystają z pozytywnych aspektów cyfryzacji kraju. Dlatego ważnym wyzwaniem dla rządzących będzie odpowiednie dotarcie do wszystkich grup społecznych, by każda z nich zrozumiała i mogła pozytywnie wykorzystać ten proce - dodaje Przemysław Wesołowski, CEO, Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research. Jak pokazują wyniki badania im młodszy wiek respondentów tym wiedza na temat planów rządu zmniejsza się. Wśród osób w wieku 15-24 lata jedynie 10 proc. ankietowanych wie o planie i jego założeniach, wiedza ta wzrasta wraz z wiekiem ankietowanych. U osób powyżej 45 roku życia wynosi już 30 proc.
Badanie zostało zrealizowane 15-22 sierpnia 2012 r., metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI).
{jumi [*9]}