Na uwagę zasługuje fakt, że w opinii zdecydowanej większości pracowników (83 proc.) definiowanie wartości przez firmę jest przydatne. Pogląd ten najsłabiej popierali pracownicy w Polsce – 72 proc. pozytywnych odpowiedzi, podczas gdy we Francji i Szwajcarii, odpowiednio 88 i 96 proc. ankietowanych było przekonanych, że określanie wartości jest raczej lub zdecydowanie użyteczne.
- Na świecie potrzeba definiowania i znaczenie wartości w efektywnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw coraz częściej nie podlegają żadnej dyskusji. Również coraz więcej przedsiębiorców i pracowników ma świadomość, że określenie własnego zestawu wartości to dla firmy niewątpliwie szansa na wyższą konkurencyjność i biznesowy sukces – komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR Ecco Network – Polacy mimo tego, że co piąty nie ma zdania a jedynie 24 proc. z nich wyraża zdecydowane przekonanie o użyteczności posiadania zdefiniowanych wartości korporacyjnych przez pracodawcę, również wpisują się w ten trend – dodaje.
Dane opublikowano w raporcie przygotowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez agencję On Board PR. Projekt badawczy i raport objęte są honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem PKPP Lewiatan.
{jumi [*9]}