wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
niedziela, 09 październik 2011 15:29

Centrom handlowym kryzys nie straszny

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Centrom handlowym kryzys nie straszny www.sxc.hu

Aktywność budowlana na rynku nieruchomości handlowych pozostaje wysoka – informuje najnowszy raport Jones Lang LaSalle na temat sytuacji na rynku nowoczesnych nieruchomości handlowych w 3. kw.2011 r.

W samej Konurbacji Katowickiej i w Rzeszowie do końca 2013 r. powstanie około 220 tys. mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych.  Wg autorów raportu Polska to, po Rosji i Turcji, trzeci najdynamiczniej rozwijający się rynek nieruchomości handlowych w Europie. Obecnie w całym kraju w budowie znajduje się około 670 tys. mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych, które trafią na rynek w latach 2011-2013. W całym 2011 r. do użytkowania oddanych zostanie około 550 tys. mkw. takich powierzchni. Porównywalny poziom podaży przewidywany jest w 2012 i 2013 r. Planowane projekty handlowe charakteryzuje przeważnie centralna lokalizacja. Około 65 proc. projektów znajdujących się obecnie w budowie zlokalizowanych jest w ścisłym centrum miast lub jego bezpośrednim sąsiedztwie. Prawie 60 proc. nowej powierzchni handlowej powstaje obecnie w miastach poniżej 200 tys. mieszkańców. Na wielkość tą składa się 20 nowych projektów oraz sześć rozbudowywanych inwestycji.

Konurbacja Katowicka oraz Rzeszów to niekwestionowani liderzy pod względem aktywności budowlanej. Do 2013 r. cztery inwestycje handlowe o łącznej powierzchni około 115 tys. mkw. oddane zostaną do użytkowania na terenie Konurbacji Katowickiej. Z kolei rynek nieruchomości handlowych w Rzeszowie powiększy się o kolejne dwa duże projekty oraz jedną rozbudowę, czyli łącznie o około 104 tys. mkw. Edyta Potera, dyrektor w JLLS komentuje: - Rynek nieruchomości handlowych w Polsce dojrzewa. Coraz trudniej jest zidentyfikować lokalizacje o widocznym niedostatku nowoczesnych powierzchni handlowych. To z kolei dobra wiadomość dla najemców, którzy mogą liczyć na większy wybór wysokiej jakości powierzchni handlowych zarówno w mniejszych miastach, jak i największych polskich metropoliach. Przykładami tego typu inwestycji mogą być centrum handlowe Nova Park w Gorzowie Wielkopolskim, której inwestorem jest Caeleum Development oraz Galeria Wilanów, która planowana jest przez spółki GTC i Polnord w Warszawie.

{jumi [*9]}

a