PKP Cargo International wygrało przetarg na przewozy dla ArcelorMittal. W większości będą to przewozy międzynarodowe, ale z pominięciem Polski. - To przełomowy moment w historii spółki - mówi dla portalu newseria.pl jej prezes, Wojciech Balczun. Spółka postanowiła w większym stopniu otworzyć się na rynek europejski. - Bazując na uzyskanych certyfikatach bezpieczeństwa pozwalających nam na samodzielne przewozy na takich rynkach, jak czeski, słowacki czy niemiecki nawiązujemy szereg umów i kontraktów. Dotychczasowe kontrakty miały charakter przewozów z lub do Polski w układzie międzynarodowym – twierdzi Balczun.
Ostatni wygrany przetarg tylko w części obejmuje dostawy realizowane do Polski. - W ostatnim czasie udało nam się podpisać umowę na przewozy, które będą organizowane przez naszą spółkę dedykowaną PKP Cargo International, które w części tylko będą realizowane do Polski. Natomiast są to przewozy z Bośni do Ostrawy realizowane dla Arcelor Mittal. Całość umowy obejmuje ponad 700 tys. t, z tego 400 tys. t będziemy wozili poza terytorium Polski. - wyjaśnia Balczun. - W tej chwili chcemy zdecydowanie rozwijać nasze przewozy poza granicami kraju - zapowiada prezes PKP Cargo. Polski przewoźnik konkuruje z niemieckim Deutsche Bahn, który, dzięki liberalizacji rynku przewozów w UE, wszedł na inne lokalne rynki, w tym również na rynek polski, przejmując PCC Rail czy PTK Holding.
{jumi [*9]}