Koncern PepsiCo poinformował, że wprowadza nowy model operacyjny w Europie Środkowo-Wschodniej. Ma on na celu wzmocnienie pozycji firmy w sektorze spożywczym i jest kolejnym przykładem nowego podejścia biznesowego po dwóch dużych transakcjach: przejęciu Pepsi Bottling Group Inc. oraz PepsiAmericas.
{jumi [*4]}W Polsce nowa strategia obowiązuje od 1 stycznia 2011 r. i pozwala na dalszą integrację części przekąskowej i napojowej. Jej wprowadzenie poprzedzają znaczące inwestycje Pepsico w regionie, włączając w to zeszłoroczne modernizacje fabryk Frito Lay w Tomaszowie i Grodzisku Mazowieckim. - Europa Centralna jest dla PepsiCo bardzo ważna i pragniemy w dalszym ciągu inwestować i rozwijać się w regionie. Obecnie zintegrowany biznes napojowy i snakowy PepsiCo Central Europe osiąga obrót w wysokości 800 mln dol. Wszystkie zakłady produkcyjne obowiązuje polityka ReCon (Resource Conservation), czyli ochrony zasobów. Polskie zakłady produkcyjne PepsiCo także modernizowane są zgodnie z polityką ReCon. Przykładem może być fabryka PepsiCo Frito Lay w Tomaszowie Mazowieckim, gdzie zakończono wdrażanie Systemu Zarządzania Środowiskiem (EMS) ISO 14001. Certyfikat ten nadawany jest zakładom, w których funkcjonują procedury oszczędnego użytkowania energii, wody, segregacji odpadów oraz gdzie przestrzega się wysokich standardów jakości oraz produkcji. PepsiCo w Polsce poszerzyło także zakres aktywności na rzecz zrównoważonego rozwoju, wprowadzając program PepsiCo Active, koncentrujący się na trzech obszarach: Fit – zachęcanie do zdrowego stylu życia, edukacja w zakresie zdrowego odżywiania i promowanie aktywności fizycznej, eCo – edukacja ekologiczna i budowanie świadomości ekologicznej wśród współpracowników naszej firmy. Pragniemy podnosić standardy ekologii przemysłowej w zakładach produkcyjnych, Lab – zachęcanie współpracowników do poszerzania wiedzy, zdobywania nowych doświadczeń i kwalifikacji. W 2010 r. odbył się pilotaż PepsiCo Active Fit. Pierwsze działania w ramach programu skierowane były do dzieci pracowników zakładów produkcyjnych Frito Lay w Grodzisku oraz Tomaszowie Mazowieckim. 4 i 11 grudnia 2010 r. odbyły się mikołajkowe zajęcia piłkarsko-sportowe oparte na futbolu brazylijskim, które poprowadził trener z firmy Socatots, specjalizującej się w zajęciach sportowych skierowanych na rozwój poprzez sport i zabawę. Z komunikatu firmy wynika, że jej polityka charakteryzuje się także dążeniem do reformulacji portfolio produktowego, stawiając na rosnące wymagania dietetyczne i świadomość konsumentów. Przykładem tego rodzaju działań może być wprowadzenie w Polsce nowej linii chipsów – Lays Prosto z Pieca, czyli chipsów zawierających o 70 proc. mniej tłuszczu niż smażone chipsy ziemniaczane.
{jumi [*9]}