Według danych jesiennej edycji badania Moto Scan 2010 liderem krajowego rynku olejów silnikowych, z udziałami sięgającymi 28,3 proc., jest marka LOTOS. Na drugim miejscu z notowaniami niższymi o ponad 3 pkt. procentowe znalazł się Mobil.
{jumi [*4]}W tyle, z udziałami szacowanymi na 20 proc., pozostał Castrol. Badanie ponadto wskazało, że w ub.r. zwiększył się udział w rynku olejów półsyntetycznych o 3,4 proc. i syntetycznych o 0,1 proc. Zmniejszył się natomiast udział olejów mineralnych o 3,5%. Wg Lotosu jego wysoka pozycja na rynku olejów silnikowych wynika m.in.. ze współpracy z koncernem KIA i Subaru. – Obaj producenci reprezentują dwa ważne i oczekiwane przez kierowców elementy rynku samochodowego. KIA daleko w tyle pozostawiła większość konkurentów, z których mało, kto zdecydował się na wprowadzenie standartowej 7 letniej gwarancji – zaznacza Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki LOTOS Oil. – Natomiast Subaru, to od wielu lat klasa sama dla siebie w kategorii samochodów wyczynowych i sportowych.
{jumi [*9]}