środa, maj 01, 2024
Follow Us
piątek, 25 maj 2012 10:58

Wyższe przychody, wysokie zyski

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Krzysztof Gradecki Krzysztof Gradecki Fot. EKO Holding

Jedna z czołowych sieci handlowych osiągnęła w I kwartale br. przychody ze sprzedaży o prawie 30 proc. wyższe od osiągniętych rok wcześniej.

Przychody Grupy EKO Holding w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosły 434 mln zł. Zysk brutto został wypracowany w tym okresie na poziomie 3 mln zł – to prawie 75 proc. wyniku z całego 2011 roku. - Pod względem przychodów to najlepszy pierwszy kwartał w historii Grupy. Osiągnęliśmy marżę brutto na sprzedaży na poziomie niewiele mniejszym niż w rekordowym pod tym względem pierwszym kwartale 2011 r. W kolejnych miesiącach oczekujemy dalszego wzrostu marż. Mogę śmiało powiedzieć, że nasza prognoza wyników za pierwsze półrocze 2012 r. jest niezagrożona - powiedział Krzysztof Gradecki, prezes firmy. Jej zarząd prognozuje, że w pierwszym półroczu br. wypracuje przychody ze sprzedaży na poziomie 869,5 mln zł – to oznacza wzrost o prawie 27 proc. w porównaniu z wynikiem osiągniętym w pierwszej połowie 2011 r. (685,1 mln zł). EBITDA ma wynieść 17,6 mln zł - to poziom zbliżony do wyniku z pierwszego półrocza ub.r.

W pierwszym kwartale 2012 r. w sieci sklepów EKO (299 placówek) zostały zakończone prace projektowe zmierzające do odświeżenia wizerunku sklepów oraz poprawy ich funkcjonalności. Nowa koncepcja jest wdrażana we wszystkich nowo otwieranych
i remontowanych placówkach. Z badań EKO Holding wynika, że w sklepach po remodelingu wzrasta liczba klientów i wartość koszyka zakupów. Trwają także aktywne prace nad zwiększeniem udziału marek własnych w sprzedaży sieci. Sieć Aligator powiększyła się o 11 nowych placówek i na koniec pierwszego kwartału liczyła 33 sklepy. Wzrosła także liczba sklepów franczyzowych Rabat (50 nowych placówek) – na koniec marca funkcjonowało 796 Rabatów oraz powiększyła się, o 15 lokalizacji, sieć drogerii Jasmin (165 punktów). W segmencie dystrybucyjnym zakończony został proces łączenia spółek Polskiej Grupy Drogeryjnej w jedną organizację. - Konsolidacja otwiera przed nami nowe możliwości; scentralizowane zakupy oraz zarządzanie sprzedażą, kosztami i logistyką - powiedział Gradecki. PGD Polska jest liderem hurtowej dystrybucji artykułów chemiczno - kosmetycznych w Polsce.

{jumi [*9]}

a