Główną ideą akcji, którą promuje krótki filmik i scenka odgrywana przez aktorów Karolinę Lutczyn-Friedek oraz Macieja Friedek, znanych między innymi z popularnego cyklu „W 11", jest popularyzacja zdrowych nawyków czytelniczych i żywieniowych.
Jak stwierdził Artur Wolski – pomysłodawca kampanii i założyciel Stowarzyszenia oraz www Entropia Słowa „partnerzy akcji pragną połączyć w naturalny i mądry sposób wysoką kulturę z najbardziej codziennym produktem spożywczym czyli z jajkami".
Promocja zdrowych nawyków kulinarnych i kulturalnych będzie koncentrowała się wokół jajka, na którym będą znajdowały się odpowiednie kody dostępu do właściwych pozycji książkowych znajdujących się w zasobach Audioteki.pl
;
Marcin Beme – założyciel serwisu Audioteka.pl – przedstawił podczas konferencji instrukcję obsługi: „po uruchomieniu aplikacji każdy będzie mógł odsłuchać w sposób całkowicie bezpłatny wybrane dzieła literatury pięknej. Jest to jedyna taka promocja, która ma się przyczynić do popularyzowania czytelnictwa w Polsce."
Upowszechnianie zdrowych nawyków czytelniczych ma iść w parze z promowaniem zdrowych nawyków odżywiania. Dlatego głównym partnerem akcji jest Ferma Oldar, producent jaj z wolnego wybiegu, a jednocześnie właściciel marki „Jaja z Sokołowa". Prezes Aleksandra Dębska podkreśliła, że to jedna z wielu kampanii społecznych, w których udział bierze Ferma Oldar. Oprócz kampanii „Słuchaj ze smakiem" Ferma Oldar była partnerem m. innymi akcji „Śniadanie u kardynała", z którego dochód był przekazany na specjalny program prowadzony przez Caritas dla dzieci z małych miejscowości pod nazwą „Skrzydła". Ferma Oldar była również głównym organizatorem kampanii popularyzującej spożywanie odpowiedniego śniadania pt. „Śniadanie na trawie".
Anna Maria Wojciechowska – rzecznik prasowy Fundacji Śniadanie Obiad Kolacje, a jednocześnie kampanii społecznej „Słuchaj ze smakiem" zaznaczyła, że „Jaja z wolnego wybiegu" ze specjalnymi kodami do słuchania audiobooków będzie można kupić w sieci hipermarketów Real, który włączył się w akcję. Wyraziła jednak nadzieje, iż w wkrótce dołączą do niego kolejne sklepy, którym na sercu leży popularyzacja czytelnictwa oraz zdrowych nawyków kulinarnych.
Dzięki akcji Smakuj w rozmowie można posłuchać Jacka Rozenka czytającego książkę "Pan Lodowego Ogrodu" Jarosława Grzędowicza, a już wkrótce Grzegorza Pawlaka czytającego "Wezmisz czarno kure..." Andrzeja Pilipiuka czy Annę Dereszowska czytającą "Ciepła głód" Katarzyny Bleszyńskiej.
www.entropiaslowa.pl
{jumi [*7]}