środa, maj 01, 2024
Follow Us
czwartek, 22 wrzesień 2011 05:12

Złoty standard

Napisane przez Cezary Rudziński
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Złoty standard Fot. Cezary Rudziński

Zakończyła się pierwsza tura programu „Złoty Standard" w obsłudze klienta – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w hotelarstwie i gastronomii.

Do tej pory w programie tym wzięło udział 45 obiektów spełniających kryteria. Wymagania związane z uzyskaniem certyfikatu „Złoty Standard" spełniły z nich 23 i to im w Warszawie wręczono specjalne tablice.

Od tej pory mają one prawo posługiwać się godłem programu. Korzystać też będą z szerokich działań promocyjnych, jakie zapewnia realizator tego programu. Będą m.in. promowane jako wzór najlepszych praktyk branżowych. Uroczystość wręczenia pierwszych certyfikatów poprzedzona została raportem z dotychczasowej realizacji tego programu, który przedstawił Tomasz Rzychoń. Poinformował on, co przede wszystkim brano pod uwagę przeprowadzając audyt kandydatów oraz jakie elementy pracy placówek, oczywiście generalnie, bez szczegółów, zdecydowały o przyznaniu – lub nie – certyfikatu.
Przedstawiono też kilka prezentacji. O roli gości w kształtowaniu oferty obiektów hotelowych mówił Krzysztof Kaniewski – dodam, że nasz kolega w SD-P „Globtroter" – reprezentujący sieć obiektów „Gościnne zabytki" w stowarzyszeniu Hotele Historyczne w Polsce. Zwrócił on uwagę, że goście tych hoteli znajdujących się w pałacach, dworach, willach, a nawet obiektach agroturystycznych, są szczególni. Zaś ich opinia ma dla hoteli znaczenie ogromne. Właściciele Hoteli Historycznych, którzy włożyli nierzadko ogromne pieniądze oraz mnóstwo własnej pracy i serca w odbudowę lub rewaloryzację tych obiektów i dostosowanie ich do nowej roli, nie zawsze jeszcze wiedzą jak prowadzić je z sukcesem.
Tym bardziej powinni więc wysłuchiwać i brać pod uwagę opinię gości. Podkreślił, jak ważna jest komunikacja z klientami po ich wyjeździe oraz pytanie o ich opinie. Nacisk położył jednak na konieczność zachowania dystansu do ocen i opinii zamieszczanych na temat tych obiektów w portalach internetowych przez anonimowych internautów. Przytaczając przykłady, jak bywają one stronnicze, a nawet bezzasadnie złośliwe. Nierzadko robiące wrażenie, że pochodzą od zawistnej konkurencji. Zwrócił też uwagę, że w tego rodzaju obiektach mniej ważna jest formalna kategoria, bardziej natomiast ich atmosfera, dzięki której klienci wracają i zachęcają do korzystania z nich innych.
Adam Antonijczuk z Polskiej Akademii Gościnności swoje wystąpienie poświęcił marketingowi i promocji własnej gościnności usługowej wykorzystując ciekawe, praktyczne przykłady stosowane w wiodących ośrodkach hotelowych na świecie. Podkreślał konieczność wymyślania i kreowania własnej unikalnej marki produktu, pokazując, jak robią to inni. Po wręczeniu przez Reginę Berdy i Tomasza Rzychonia z biura programu certyfikatów „Złoty Standard" – listę wyróżnionych nimi obiektów zamieszczam na końcu – kontynuowane były wystąpienia.
O Klastrach, jako najbardziej perspektywicznym kierunku rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw oraz możliwościach ich wsparcia ze środków unijnych mówił Piotr Kryjom z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zaś Nowe spojrzenie na oferty urlopowe w polskim hotelarstwie przedstawił Mieczysław Motyliński, również nasz klubowy kolega. Na zakończenie imprezy przedstawiciele biura programu zaprezentowali plan promocji wyróżnionych 23 obiektów oraz nowe produkty turystyczne ze „Złotym Standardem" i zamierzenia na lata 2011 – 2012. Poinformowali m.in. o przeprowadzaniu co pół roku audytu 80 obiektów ubiegających się o ten certyfikat.

{jumi [*7]}

a