Nagrody wręczono w sześciu kategoriach, mających uhonorować osoby lub instytucje, które poprzez swoją działania kreują obraz nowoczesnej i otwartej Tunezji, a tym samym wzbogacają ją i promują jej wizerunek za granicą.
Trofeum Dydona została odznaczona para polskich podróżników, Elżbieta i Andrzej Lisowscy (www.lisowscy.pl), którzy ukochali ten północnoafrykański kraj, często tam wracają w trakcie swoich licznych podróży i od lat są nieoficjalnymi ambasadorami Tunezji w Polsce. W swoich reportażach („Światowiec" na TVP Info, „Południk Café" w Radio Kraków), artykułach czy prezentacjach przedstawiają bogaty i wielowymiarowy obraz Tunezji wraz z jej bogactwem historii, tradycji i kultury. Są też autorami wielokrotnie wznawianego przewodnika po tym kraju, który został przetłumaczony na 20 języków.
Trofeum Kartagina odznaczono miejsce, które poprzez swoją oryginalność połączoną z szacunkiem dla kultury i tradycji Tunezji oferuje alternatywną wizję turystyki w Tunezji. Zwycięzcą okazał się eko projekt hotelowy w Tozeur na południu Tunezji: Diar Habibi (www.diarhabibi.com).
Ciekawy i innowacyjny pod wieloma względami festiwal Elektroniczne Wydmy, który odbył się w Tunezji w 2014 roku po raz pierwszy, został odznaczony trofeum Dougga. Ów festiwal muzyki elektronicznej był wydarzeniem, które przyciągnęło na tunezyjską pustynię w pobliżu miasta Nefta tłumy gości zarówno z Tunezji jak i z Europy (www.dunes-electroniques.com).
Towarzystwo Opieki nad Medyną Gafsy (miasto na południu Tunezji, od którego nazwy wywodzi się określenie kultury kapskiej, w związku ze znaleziskami archeologicznymi w okolicy z okresu mezolitu), zostało docenione nagrodą El Hnaya za wysiłki wkładane w ochronę i umiejętne promowanie swojej spuścizny kulturowej (www.asmgafsa.org.tn).
Podczas wydarzenia wiele mówiono o wkładzie touroperatorów oraz sieci hotelowych w rozwój Tunezji jako kierunku turystycznego. Nagrodą Sophonisbe za wieloletnią współpracę, zaufanie i rozwój oferty tunezyjskiej został odznaczony skandynawski touroperator Detur, natomiast na ręce przedstawiciela tunezyjskiej sieci hoteli Hasdrubal złożono trofeum Hannibal, przyznawane za efektywne zarządzanie i wysokiej jakości ofertę usług hotelowych i odnowy biologicznej (talasoterapii), jakie oferuje ta sieć.
Ostatnią kategorią była nagroda Hasdrubal przeznaczona dla mediów, które pokazywały Tunezję na swoich łamach w ciekawy i oryginalny sposób. W tej grupie zwycięzcą okazał się chiński cykl reportaży telewizyjnych na temat Tunezji w programie World Traveller Magazine.
Dzięki nagrodom, Tunezja ma nadzieję docenić osoby i instytucje zaangażowane w promocję kraju i zasłużone wieloletnią pracą na rzecz jej wizerunku, jak i zachęcić kolejne do realizacji nowych i oryginalnych projektów, które ściągną na Tunezję oczy całego świata. Wydarzenie było także okazją na poznanie najciekawszych inicjatyw i pomysłów tworzących ofertę turystyczną Tunezji, która walczy o pokazanie, że ma do zaoferowania dużo więcej niż tylko piękne plaże, morze i słońce.
- Jesteś tutaj:
- Start
- Globtroter
- Globtroter
- Tunisia Awards wręczono na medynie Yasmine Hammamet