{jumi [*4]}Ma on zainteresować ofertą turystyczną pięciu województw wschodniej Polski: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz świętokrzyskiego. Jest on realizowany dzięki dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla Polski Wschodniej na lata 2007-2013, a kwota przeznaczona na jego realizację w czasie od stycznia 2010 r. do października 2012 r., to prawie 24 miliony złotych.
Celem projektu Piękny Wschód Polski jest dotarcie z informacją o walorach Polski wschodniej do jak najszerszej grupy odbiorców. Mają one pomóc w podjęciu decyzji, że warto wybrać tę część Polski na wypoczynek, i opłaca się „wyskoczyć" tam choćby na dwa dni, czy pojechać tam na dłużej z rodziną, psem czy kotem. Jest skierowana zarówno do turystów krajowych (w tym mieszkańców Polski Wschodniej), jak i zagranicznych (Niemcy, Ukraina). Do młodych, ceniących aktywne formy wypoczynku, jak i do rodzin z dziećmi, czy turystów poszukujących spokoju i wytchnienia od codziennego zgiełku. Wszyscy zaangażowani w realizację projektu chcą pokazać turystom, zainteresowanym uczestnictwem w atrakcyjnych i niecodziennych wydarzeniach, że znajdą je właśnie tu. W dodatku w otoczeniu pięknej i „niezadeptanej" jeszcze przyrody.
{gallery}1765{/gallery}
W czasie trwania kampanii prezentowane będą obszary cenne przyrodniczo, atrakcje krajoznawcze, obszary wiejskie oraz fantastyczna tradycyjna kuchnia, a dodatkowym atutem będzie wyjątkowa wielokulturowość tego regionu.
Strona internetowa www.pieknywschod.pl, będąca elementem kampanii promującej atrakcyjność turystyczną wschodnich województw Polski, skonstruowana jest prosto i atrakcyjnie. Prowadzi „jak po sznurku" nawet niezbyt obytego z komputerem odbiorcę
Do odwiedzenia poszczególnych regionów zachęcają nie ludzie, ale zwierzęta: bóbr, łania, zając, czy żółw. W przedbiegach odpadł żubr, jako zbyt wyeksploatowane zwierzę, komar – wiadomo dlaczego i, niestety odpadła też kura, jako zbyt, łagodnie mówiąc, pospolita. Mówią one ludzkim głosem, a nawet są poliglotami.
Piękno architektury czy przyrody pokazywane jest na stronie internetowej jakby przez lornetkę. To celowy zabieg, który ma pokazać nam wszystkim, potencjalnym turystom, że nie dość że pięknie, to jeszcze blisko, choć wydawało się inaczej.
{jumi [*6]}