{jumi [*4]}Dynamicznie rośnie również wartość kwot rozliczanych przez klientów - w ciągu 12 miesięcy wzrosła o 20 proc. Banki podtrzymują strategię dokładnej analizy możliwości finansowych klientów stąd nadal obserwowany spadek liczby kart kredytowych. Coraz większą popularnością cieszą się za to karty bezstykowe. Po pierwszych trzech miesiącach 2011 r. liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła ponad 16,5 mln. To o około 300 tys. więcej niż na koniec 2010 r. Liczba klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. W I kwartale 2011 roku przybyło ich blisko 300 tys., czyli prawie tyle osób ile zyskało dostęp do bankowości internetowej.
- Mimo że I kwartał zazwyczaj oznacza niewielkie spowolnienie w wydatkach konsumentów po okresie wzmożonych zakupów świątecznych w bankowości internetowej obserwujemy stałe wzrosty w najważniejszych kategoriach. Aktywnych użytkowników jest coraz więcej, obsługują oni też coraz większe kwoty. Jest to stała tendencja od kilku lat. Widać wyraźnie, że mimo zawirowań walutowych i gospodarczych, Polacy mają duże zaufanie do bankowości internetowej i cały czas przybywa nowych klientów, którzy się do niej przekonują – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
{jumi [*9]}