Z uwagi na brak możliwości ukończenia przed EURO 2012 budowy dróg ekspresowych S8 i S5, kluczowych dla połączeń między Warszawą i Wrocławiem oraz Gdańskiem i Poznaniem, konieczne może być wdrożenie przygotowanego przez PKP PLK programu rewitalizacji połączeń kolejowych między miastami-gospodarzami. Jednak i w tej dziedzinie problemy mogą dotknąć kibiców, którzy zechcą korzystać z połączeń kolejowych. NIK zwraca uwagę na ograniczanie przez PKP PLK kilku ważnych inwestycji. Spółka nie zapewniła środków finansowych na modernizację stacji Warszawa Wschodnia i części zachodniej stacji Poznań Główny na linii E20. Z kolei PKP SA ma opóźnienia w budowie dworców kolejowych Poznań Główny i Warszawa Zachodnia oraz przebudowie dworców Warszawa Wschodnia i Warszawa Stadion. Na stacji Warszawa Zachodnia do końca 2010 r. nie rozpoczęto prac rozbiórkowych i remontowych. Tymczasem jej lokalizacja jest znacząca dla obsługi ruchu pasażerskiego w węźle warszawskim - to początkowa i końcowa stacja dla pociągów na kierunku wschodnim i północnym, a także miejsce przesiadek z transportu autobusowego, zarówno międzynarodowego, jak i krajowego.
Kibice mogą mieć kłopoty z przemieszczaniem się również w obrębie samych miast-gospodarzy. We wszystkich czterech aglomeracjach NIK stwierdziła opóźnienia, przesunięcia harmonogramów oraz ograniczenia w inwestycjach realizowanych w transporcie miejskim. NIK zwraca również uwagę na fakt, że w budżecie na 2011 r. nie zapewniono odpowiednich środków na realizację Programu Bezpieczeństwa EURO 2012 oraz promocję Polski w związku z organizacją Mistrzostw. Koszt 86 projektów, koniecznych do zapewnienia bezpieczeństwa podczas imprezy, oszacowano na 200 mln zł. W budżecie nie zabezpieczono środków finansowych na ponad jedną czwartą tej sumy (51,8 mln zł). Już wkrótce NIK rozpocznie kolejną kontrolę przygotowań do EURO 2012 sprawdzając m.in. przetarg i przebieg budowy odcinków na autostradzie A2 realizowanych przez chińską firmę Covec.
{jumi [*9]}