- specjalne pasy ruchu dla rowerów i śluzy rowerowe na skrzyżowaniach;
- możliwość wyprzedzania rowerem pojazdów jadących w korku z ich prawej strony;
- zdefiniowanie wózka rowerowego jako pojazdu do przewozu osób lub rzeczy;
- możliwość przewożenia dzieci w specjalnych przyczepkach;
- możliwość jazdy po chodniku przy złej pogodzie;
- kierowca będzie musiał częściej ustępować pierwszeństwa rowerzyście;
- zakaz zatrzymywania na drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów oraz w śluzie rowerowej (za wyjątkiem rowerów);
- w niektórych sytuacjach rowery będą mogły jechać obok siebie.
Korzyści ze zmian – przykłady: W przypadku wyprzedzania z prawej strony przez rowerzystów mówimy o likwidacji pewnego absurdu. Wyprzedzanie takie zdarza się z oczywistych powodów przy prędkościach rzędu kilku kilometrów na godzinę, w warunkach ruchu miejskiego. Polskie przepisy dopuszczają dziś omijanie stojących w korku samochodów z ich prawej strony. Kiedy samochody ruszają, rowerzysta musi się zatrzymać, żeby ich nie wyprzedzać! To się zmienia! Oczywiście, manewr będzie dopuszczony – tak jak wyprzedzanie w ogóle - pod warunkiem dobrej widoczności i wystarczającego miejsca. Warto dodać, że większość krajów UE dopuszcza wyprzedzanie przez rowerzystów z prawej strony. Dzięki śluzie rowerzysta będzie mógł wyprzedzić (lub ominąć) samochody przed skrzyżowaniem i zatrzymać się na specjalnej, wysuniętej rowerowej linii zatrzymań przed samochodami. W ten sposób rowerzyści staną się widoczni dla kierowców (nie stoją w martwym polu widzenia i opuszczają skrzyżowanie jako pierwsi). Będzie wolno wyjątkowo, w ulewnym deszczu czy śniegu, jechać na rowerze chodnikiem. Lepiej, żeby rowerzysta na lodzie wywrócił się na chodnik, niż na jezdnię pod nadjeżdżający pojazd. Ulewny deszcz zmniejsza widoczność – kierujący samochodem mogą po prostu nie zauważyć rowerzysty, zwłaszcza jeśli pojawia się z boku. Mgła ogranicza widoczność najlepszych, zgodnych z przepisami świateł roweru i rowerzysta może być zupełnie niewidoczny, a ponieważ porusza się powoli, pojawia się ryzyko najechania.
{jumi [*9]}