Okazuje się, że kryzys omija szerokim łukiem rynek ochrony zdrowia, a przynajmniej największe firmy, które na nim działają – zarówno Pelion jak i Neuca mogą się pochwalić dwucyfrowym wzrostem zysku netto w ubiegłym roku.
Zarząd Pelion S.A. poinformował, że 2011 rok przyniósł umocnienie pozycji rynkowej spółki w każdym segmencie prowadzonej działalności. Świadczy o tym jeden z największych w ciągu ostatnich lat, ponad 13-proc., wzrost przychodów ze sprzedaży. Grupa zrealizowała również zakładaną, dwucyfrową, dynamikę skonsolidowanego zysku netto, który wyniósł 80,2 mln zł. Neuca S.A. wypracowała 52,8 mln zł zysku netto oraz pochwaliła się wzrostem przychodów w wysokości 4,2 proc.
Jacek Szwajcowski, prezes Pelion S.A., dodał też, że grupa będzie w dalszym ciągu kontynuowała ekspansję zagraniczną m.in. poprzez rozwój sieci detalicznej. Ten ostatni segment, przynajmniej przez dłuższy czas, pozostanie głównie w rekach grupy Pelion. – Absolutnie i bezwarunkowo: nie będziemy mieli własnych aptek – mówi Piotr Sucharski, prezes Neuca S.A. W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się zmian na rynku detalicznym, szczególnie, na co zwracali uwagę członkowie obu konferencji, że od nowego roku obowiązuje zakaz reklamy aptek.
{jumi [*9]}