Jednym z podstawowych kryteriów selekcji marek zastosowanym, przez autorów rankingu, jest ich „polskość”, rozumiana jako miejsce powstania. – Swój lokalny charakter Biedronka buduje dzięki wieloletniej współpracy z ponad 500 najlepszymi polskimi producentami, tworząc rozwiązania, które sprawdzają się zarówno w ocenie konsumenckiej jak i biznesowej. W naszej ofercie ponad 90 proc. produktów spożywczych pochodzi z Polski. Wspieranie rozwoju polskich marek to niezwykle istotny element naszej strategii. Stawiamy na polskie produkty również dlatego, że Polacy dokonując zakupów zwracają uwagę nie tylko na jakość i cenę, ale i miejsce pochodzenia produktu. Potwierdzają to wyniki z badań zachowań konsumenckich – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.
Na wysoką pozycję Biedronki w rankingu Rzeczpospolitej złożyły się wskaźniki zastosowane w kilku pomniejszych rankingach, przygotowanych przez ekspertów na potrzeby badania. Biedronka ponownie, podobnie jak przed rokiem, została marką najczęściej wybieraną, a przez to cieszącą się największym zaufaniem klientów. Z kolei pod względem lojalności klientów, Biedronka zajęła 5. pozycję, wyprzedzając m.in. takie marki jak Polsat, Lubella czy Ruch. W rankingu świadomość marki Biedronka uplasowała się na 1. miejscu, wyprzedzając m.in. czołówkę polskich kanałów telewizyjnych (TVN, TVP 1, Polsat i TVP 2). W rankingu priorytet w świadomości Biedronka zajęła również pierwszą pozycję. Oznacza to, że w wielu sytuacjach konsumenci nie rozpatrują alternatywnego miejsca zakupów. Ranking „Najcenniejsze polskie marki” przygotował dział ekonomiczny dziennika Rzeczpospolita. Partnerem merytorycznym była firma Acropolis Advisory przy współpracy z AC Nielsen.
{jumi [*9]}