czwartek, maj 02, 2024
Follow Us
środa, 21 grudzień 2011 16:21

Najcenniejsi od Orlenu do Biedronki Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Najcenniejsi od Orlenu do Biedronki www.sxc.hu

Biedronka, największa w Polsce sieć sklepów, w VIII edycji rankingu „Najcenniejsze polskie marki” dziennika Rzeczpospolita zajęła piątą pozycję.

W ten sposób awansowała o jedno miejsce w porównaniu z poprzednim rokiem. Tym samym wyprzedziła wszystkie firmy z sektora handlowego i spożywczego. Jest też najwyżej w rankingu spośród firm z całkowicie prywatnym kapitałem. Piąty rok z rzędu tegoroczną listę otwiera PKN Orlen. Wartość jego firmowego znaku wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1 proc. do 3,8 mld zł. Kolejne miejsce zajął PKO BP (wartość marki wzrosła o 3 proc. do 3,7 mld zł). Dalsze miejsca w kolejności zajęły: PZU - 2,4 mld zł (spadek o 17 proc.) oraz TP SA - 1,8 mld zł (wartość na tym samym poziomie co w ub.r.) i Biedronka - 1,7 mld zł (wzrost o 27 proc.). Kolejny przedstawiciel branży „sprzedaż detaliczna żywności”, do której należy Biedronka, pojawia się dopiero na 28. miejscu w rankingu.

Jednym z podstawowych kryteriów selekcji marek zastosowanym, przez autorów rankingu, jest ich „polskość”, rozumiana jako miejsce powstania. Swój lokalny charakter Biedronka buduje dzięki wieloletniej współpracy z ponad 500 najlepszymi polskimi producentami, tworząc rozwiązania, które sprawdzają się zarówno w ocenie konsumenckiej jak i biznesowej. W naszej ofercie ponad 90 proc. produktów spożywczych pochodzi z Polski. Wspieranie rozwoju polskich marek to niezwykle istotny element naszej strategii. Stawiamy na polskie produkty również dlatego, że Polacy dokonując zakupów zwracają uwagę nie tylko na jakość i cenę, ale i miejsce pochodzenia produktu. Potwierdzają to wyniki z badań zachowań konsumenckich – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

Na wysoką pozycję Biedronki w rankingu Rzeczpospolitej złożyły się wskaźniki zastosowane w kilku pomniejszych rankingach, przygotowanych przez ekspertów na potrzeby badania. Biedronka ponownie, podobnie jak przed rokiem, została marką najczęściej wybieraną, a przez to cieszącą się największym zaufaniem klientów. Z kolei pod względem lojalności klientów, Biedronka zajęła 5. pozycję, wyprzedzając m.in. takie marki jak Polsat, Lubella czy Ruch. W rankingu świadomość marki Biedronka uplasowała się na 1. miejscu, wyprzedzając m.in. czołówkę polskich kanałów telewizyjnych (TVN, TVP 1, Polsat i TVP 2). W rankingu priorytet w świadomości Biedronka zajęła również pierwszą pozycję. Oznacza to, że w wielu sytuacjach konsumenci nie rozpatrują alternatywnego miejsca zakupów. Ranking „Najcenniejsze polskie marki” przygotował dział ekonomiczny dziennika Rzeczpospolita. Partnerem merytorycznym była firma Acropolis Advisory przy współpracy z AC Nielsen.

{jumi [*9]}

a