wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
środa, 24 sierpień 2011 21:41

Biedronka stawia na jakość Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Biedronka stawia na jakość www.sxc.hu

Biedronka, czołowa sieć handlowa w Polsce, zmienia swój wizerunek, mocno akcentując dbałość o wysoką jakość oferowanych produktów.

{jumi [*4]}Wcześniej była kojarzona przede wszystkim z towarami sprzedawanymi za niską cenę w swych sklepach zaliczanych do tzw. dyskontów. Obecnie przechodzi ewolucję w kierunku segmentu „convenience” - sklepów osiedlowych, położonych blisko miejsc zamieszkania w dużych skupiskach miejskich. Biedronka pojawia się także coraz częściej w centrach dużych miast. 25 sierpnia sieć otwiera swój kolejny sklep w centrum stolicy w budynku Swedecenter na rogu Al. Jerozolimskich i ul. Żelaznej. Kierownictwo firmy podjęło równolegle działania promujące wysoką jakość sprzedawanych w Biedronce produktów. - Codziennie na stołach milionów Polaków goszczą nasze produkty, dlatego ich jakość musi być i jest dla nas priorytetem. Na straży najwyższej jakości stoi codziennie ponad 30 tys. naszych pracowników, a także pracowników najlepszych laboratoriów oraz zaufanych partnerów sieci. Dbają o wypełnienie najbardziej restrykcyjnych procedur, by spełnić oczekiwania klientów. Prężny rozwój sieci jest rezultatem, ale także dowodem na to, że klienci doceniają te starania - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. Jako pierwsza w Polsce wśród wielkich sieci handlowych otrzymała ona certyfikat ISO 22000, a także została dwukrotnie odznaczona Godłem Jakości Obsługi w kategorii supermarkety. Najwyższe standardy BHP w sieci zostały potwierdzone certyfikatami PN-N 18001:2004 oraz OHSAS 18001:2007. Od br. także produkty „non food” są certyfikowane poprzez specjalny znak jakości umieszczany na zabawkach, wyrobach elektronicznych i elektrycznych - przyznany przez jednostkę certyfikującą, firmę TUV Rheinland Polska.

Biedronka regularnie prowadzi audyty mające na celu ocenę warunków produkcji oraz transportu. Tylko w 2010 r. przeprowadzono ich 460. Jakość produktów sprawdzana jest w 23 niezależnych laboratoriach w Polsce i zagranicą. Produkty opatrzone są rzetelnymi informacjami na etykietach, zgodnie zobowiązującym prawem. Obecnie ponad połowa z nich ma poszerzony opis, ułatwiający komponowanie zbilansowanej diety (GDA). Jakość produktów jest także testowana w badaniach tzw. losowych, kiedy produkt znajdzie się już na półce sklepowej. Codziennie kontrolowany jest także termin przydatności produktu do spożycia. Nowe rozwiązanie polega na zastosowaniu kodu kreskowego do kontroli jakościowej GS1 DataBar, dzięki któremu podczas zakupu następuje blokada sprzedaży produktu, jeśli jest on przeterminowany. Stanowi to dodatkowe zabezpieczenie po kontroli codziennej. Ponadto do zaopatrzenia ponad 1700 sklepów sieci Biedronka wykorzystywanych jest 700 samochodów dostawczych wyposażonych w specjalnie skonstruowane, klimatyzowane naczepy. Sieć korzysta także z nowoczesnych systemów chłodzenia Thermoking i Carrier, a temperatura w naczepach kontrolowana jest przez system GPS. W trosce o środowisko testowane są obecnie agregaty kriogeniczne w transporcie chłodniczym, które ograniczają emisję CO2.

{jumi [*9]}

a