Przychody ze sprzedaży usług w 2023 roku prognozowane są na 1 mld 300 mln zł, a zysk netto przekroczy ćwierć miliarda zł. Wojtera informuje, że mimo trudności związanych z wojną w Ukrainie i Izraelu, lotnisko w Radomiu radzi sobie lepiej, niż przewidywali krytycy. Lotnisko Chopina zbliża się do maksymalnej przepustowości, jednak firma pracuje nad modernizacją, rozwojem i dostosowaniem infrastruktury.
Tuning Chopina
Prezes PPL omawia zmiany wprowadzone w ubiegłym roku na Lotnisku Chopina, takie jak wprowadzenie nowych usług, remont salony Executive i Strefy VIP Line, oraz działania mające na celu poprawę przepustowości ruchu pasażerskiego. Prezes podkreśla, że firma planuje budowę nowej płyty postojowej PPS15 w Radomiu, co pozwoli obsłużyć więcej samolotów.
Warszawa Radom
W kontekście finansowania inwestycji, Wojtera informuje, że 50% środków na rozbudowę płyty w Radomiu pochodzić będzie z instrumentu Military Mobility. Co do wyników finansowych PPL, prezes podkreśla, że firma jest w bardzo dobrej kondycji, a prognozowane przychody na 2023 rok to 1 mld 300 mln zł, a zysk netto przekroczy ćwierć miliarda zł.
PPL wynik razy dwa w 2024
W dalszej części wywiadu, prezes PPL omawia proporcje między dochodami generowanymi przez Lotnisko Chopina a innymi portami lotniczymi w grupie. Zaznacza również, że wyniki radomskiego lotniska są obiecujące, a firma planuje podwoić wynik w 2024 roku, przyciągając nowych przewoźników i rozwijając ofertę.
W kontekście innych portów, prezes wyraża wsparcie dla rozwoju Lotniska Modlin, a także informuje, że Ryanair coraz bardziej interesuje się Lotniskiem Chopina. Odnosząc się do preferencji pasażerów, Wojtera podkreśla, że ruch transferowy i krajowy utrzymują się na podobnym poziomie, a firma stale wprowadza nowe usługi i udogodnienia, aby sprostać oczekiwaniom podróżnych.
Źródło: rynek-lotniczy.pl