- Od pierwszych chwil działania linii 116 111 dzieci i młodzieży dzwonią by porozmawiać o swoim świecie. Częściej - co zrozumiałe w telefonie zaufania - mówią o jego cieniach, niż blaskach – dodaje konsultantka telefonu 116 111. Jeden z ważniejszych wniosków wynikających z dwuletniej pracy specjalistów pracujących w zespole 116 111 (psychologów i pedagogów) dotyczy problemów młodych osób związanych z rozmową: z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami. - Z braku komunikacji powstaje wiele trudnych sytuacji, a bez rozmowy nie da się ich rozwiązać. Z drugiej strony, dzieci i młodzież na początku XXI wieku bardzo często mylą samodzielność z samotnością – dodają konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.
W listopadzie 2008 r. Fundacja Dzieci Niczyje wspólnie z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci Plus uruchomiła pierwszy bezpłatny i ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Początkowo telefon był obsługiwany pięć dni w tygodniu, przy dwóch jednocześnie działających liniach. Szybko okazało się, że zapotrzebowanie na pomoc bezpłatnego i anonimowego Telefonu 116 111 stale rosną. Zespół specjalistów uruchamiał sukcesywnie kolejne linie oraz rozpoczął pracę również w soboty. Dzięki wsparciu głównego sponsora – firmy Polkomtel, operatora sieci Plus oraz dofinansowaniu ze strony MSWiA, Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży działa od poniedziałku do soboty, w godz. 12-20. - Polska jako piąty kraju UE uruchomiła telefon zaufania dla najmłodszych pod numerem 116 111. Ponad dwa lata temu, mieliśmy wiele pytań, ale i wiele nadziei związanych z nowo uruchomionym Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – mówi Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje. - Zbudowaliśmy go od podstaw, przyglądaliśmy się pracy dziecięcych telefonów zaufania na świecie działających od wielu lat. Dziś odgrywamy ważną rolę w tworzeniu europejskich zasad obsługi numeru 116 111.
{jumi [*9]}