środa, maj 01, 2024
Follow Us
wtorek, 23 kwiecień 2013 12:56

Co dalej z PR-em? Wyróżniony

Napisane przez Kongres Profesjonailstów PR
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Ponad 200 uczestników, 30 prelegentów, dziesiątki poruszonych tematów, a także 12 godzin zróżnicowanych bloków warsztatowych – tak przebiegał Kongres Profesjonalistów Public Relations 2013. W tym roku w Rzeszowie eksperci poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co dalej z PR? Dokąd zmierza? Nadal się rozwija, czy stoi w miejscu?

Branża public relations w Polsce od początku lat 90-tych dynamicznie się rozwija, a od 2001 roku praktycy i naukowcy zajmujący się komunikowaniem spotykają się i dyskutują na kongresach PR. Odbywające się każdego roku wiosną wydarzenie, to dobry moment na refleksję i dyskusję o przyszłości, wyzwaniach i nowych narzędziach. Między innymi takie tematy poruszano podczas kolejnej odsłony Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który w dniach 18-19 kwietnia odbył się w Rzeszowie.

Siła social media w budowaniu relacji z klientem, branża PR w sytuacjach kryzysowych, nowe narzędzia monitoringu mediów – to tylko niektóre wątki dyskusji ekspertów. Podczas wydarzenia sporo uwagi poświęcono środkom przekazu informacji – nieodłącznemu elementowi public relations. Mówiono o nich w odniesieniu do zmian i nowych zjawisk, jakie obserwujemy. – Ideą Kongresu jest komentowanie rzeczywistości, jak również wymiana opinii i poglądów w zakresie budowania relacji oraz wizerunku. Odpowiednio prowadzone działania komunikacyjne, znajomość najnowszych trendów i stosowanie innowacyjnych technologii mogą poprawić efektywność w niejednej firmie. A to właśnie jest celem, do którego dążą współczesne przedsiębiorstwa, agencje i instytucje – przekonuje dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, organizator kongresów PR.

Czy branża public relations przestała się rozwijać?
W tegorocznej debacie, która toczyła się pod hasłem „Branża public relations: czy przestaliśmy się rozwijać?" mogliśmy usłyszeć m.in.: Sebastiana Bykowskiego, Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. czy Jarosława Reczka, Dyrektora Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Dyskusja pozwoliła na wysunięcie wielu interesujących wniosków. Prelegenci zauważyli, że rola public relations w wielu korporacjach rośnie. Ponadto zasygnalizowali, iż zbyt dużo uwagi poświęca się komunikacji internetowej, zapominając o mediach tradycyjnych. Dodali również, że skupiając się na liczbach, zapominamy o innych elementach pomia-ru efektywności pracy PR-owca. – Podczas tegorocznego Kongresu nie zabrakło burzliwych dyskusji nie tylko wśród prelegentów, ale i zgromadzonych na sali uczestników. Jest to dowód na to, że branża public relations jest dynamiczna, stale się rozwija i dostosowuje do otaczającej rzeczywistości. A my, jako eksperci potrafimy wyrażać swoje opinie i się nimi dzielić dyskutując na forum – dodaje dr Dariusz Tworzydło.

Pierwszy raz w programie wydarzenia znalazły się warsztaty, dzięki którym uczestnicy doskonalili swoje umiejętności w takich obszarach jak: monitoring mediów, wystąpienia publiczne, finansowanie i prowadzenie działań PR, zarządzanie w kryzysie, skuteczna komunikacja czy radzenie sobie w trudnych sytuacjach z mediami. – Chcielibyśmy, aby nowa, wzbogacona formuła na stałe zagościła w programie naszych spotkań – mówi dr Dariusz Tworzydło. Szczegółowe relacje z poszczególnych prelekcji, debaty jak i warsztatów dostępne będą na stronie Kongresu w zakładce „Relacje".

Wiedza „w pigułce" po Kongresie
Na stronie wydarzenia, w Klubie Kongresu, dostępne są już pierwsze prezentacje prelegentów: http://www.kongresprofesjonalistow.pl/klub-kongresu/prezentacje/, a niebawem opublikujemy także materiały wideo z wybranych wystąpień. Tam też odnaleźć mogą Państwo prezentacje oraz filmy z lat ubiegłych. Zachęcamy do śledzenia strony Kongresu Profesjonalistów Public Relations oraz profilu na portalu Facebook. Publikujemy na nim aktualności związane z wydarzeniem: https://www.facebook.com/kongrespr?ref=ts&fref=ts. Wiadomości o innych organizowanych przez nas konferencjach i kongresach znajdują się na stronie www.exacto.pl

{jumi [*9]}

a