Od tych ogólnych zasad są jednak wyjątki. Niektóre linie autobusowe zasilone zostaną dodatkowymi autobusami. Będą to takie linie, jak: 101, 122, 138, 141, 145, 162, 167, 186, 189, 504, 507, 508, 517, 520, 523, 527, 709, 710, 718, 719 i 739. Uruchomione zostaną też linie 304 i 331.
Kursy tramwajowe będą odbywały się według sobotniego rozkładu jazdy. Linie tramwajowe 1, 4, 9, 24, 31 i 35 zostaną zasilone dodatkowymi pojazdami 30 kwietnia. Natomiast 2 i 4 maja dodatkowe kursy będą miały linie 1, 9, 10, 17, 24 i 31.
Metro będzie kursowało zgodnie z sobotnim rozkładem jazdy. Nie będą jednak realizowane kursy nocne 30 kwietnia i 2 maja. Aż do 2 maja, do godziny 4.00 będziemy mieli też „dwie linie" metra. Znaczy to, że metro będzie kursowało na odcinkach Kabaty – Centrum oraz Ratusz Arsenał – Młociny. Wyłączenie odcinka pomiędzy stacjami Centrum i Ratusz Arsenał spowodowane jest budową łącznika pomiędzy pierwszą i nowo powstającą drugą linią metra.
Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej będą jeździły według rozkładu jazdy dnia powszedniego. A parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego 30 kwietnia oraz 2 i 4 maja będzie bezpłatne.
ZTM tłumaczy, że specjalny rozkład komunikacji miejskiej jest spodowany tym, że w dni świąteczne dużo mniej osób korzysta z tramwajów, autobusów i metra. Na podobnych zasadach, co w majowe święta pojazdy warszawskiej komunikacji miejskiej kursowały 6 kwietnia, czyli w Wielki Piątek. Szczegółowe analizy 301 kursów wykazały, że średnie maksymalne obłożenie pojazdów wynosiło wtedy 48 procent. Standardowa organizacja komunikacji miejskiej w Wielki Piątek – bazująca na rozkładach jazdy dnia powszedniego, a tym samym nieadekwatna do potrzeb pasażerów – wiązałaby się z wydaniem dodatkowo ok. 1,8 miliona złotych.
{jumi [*8]}