Nowe stanowiska wyposażone są w czytniki kart, skanery dokumentów i kodów kreskowych. Pasażer może więc szybko i łatwo dokonać odprawy biletowej, wydrukować sobie kartę pokładową i dokonać wstępnej odprawy bagażu, drukując przy okazji wywieszkę bagażową. Ta ostatnia możliwośc została udostępniona na razie tylko przez jednego przewoźnika.
Kiedy już mamy kartę pokładową, możemy udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a potem do samolotu. Jeśli pasażer ma bagaż rejestrowany, po odprawie w kiosku samoobsługowym powinien skierować się do specjalnie przygotowanego stanowiska drop-off, gdzie może nadać swój bagaż.
Zakup nowych kiosków do samoobsługowej odprawy ma ułtawić i przyspieszyć obsługę pasażerów. Na to liczy Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów warszawskiego lotniska. Zakup kolejnych samooobsługowych stanowisk check-in świadczy o tym, że port lotniczy pragnie nadążyć za najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi zagranicą.
Na razie kioski zostały udostępnione dla pasażerów siedmiu przewoźników: LOT-u, Lufthansy, Austrian Airlines, Turkish Airlines, Finnair, Air France i KLM. Na podobne udogonienia nie będą musieli również długo czekać pasażerowie korzystający z usług British Airways i Aeroflotu. Pozostałe linie lotnicze zamierzają dołączyć do systemu w kolejnych miesiącach.
{jumi [*8]}