Tabor Kolei Mazowieckich wzbogaci się o dwa nowoczesne pojazdy. Oba szynobusy (jeden jedno- i jeden dwuczłonowy) o łącznej liczbie przynajmniej 190 miejsc siedzących (w tym 14 uchylnych) oraz 190 miejsc stojących będą wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, ekrany informacyjne oraz głosowe powiadamianie o przystankach. Będą także przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Zakup szynobusów przyczyni się do usprawnienia ruchu i skrócenia czasu przejazdu na trasach: Tłuszcz – Warszawa – Czeremcha, Tłuszcz – Nasielsk – Sierpc – Płock oraz Tłuszcz – Ostrołęka. Pojazdy mają rozpędzać się do prędkości co najmniej 120 km/h. Łączna wartość zakupu wyniesie ponad 19,6 mln zł.
Oprócz nowego taboru istotną formą wsparcia jest również modernizacja linii kolejowych. Dzięki tym inwestycjom, możliwe będzie wykorzystanie funkcjonalności nowoczesnych pociągów i szynobusów m.in. przez osiągnięcie większych prędkości – podsumował Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
W latach 2010–2014 wojewoda mazowiecki podpisał z samorządem województwa mazowieckiego pięć umów na dofinansowanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na łączną kwotę prawie 36,5 mln zł. Od 2010 r. każde z 16 województw otrzymywało ponad 7 mln zł dofinansowania z rezerwy celowej budżetu państwa na mocy uchwały Rady Ministrów z 2008 r. w sprawie finansowania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich oraz porozumienia ministra infrastruktury z marszałkami. Łącznie w latach 2010–2015 na ten cel przeznaczono 700 mln zł.