wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
niedziela, 14 październik 2012 14:22

Producent kosmetyków zmieni złe praktyki

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Producent kosmetyków zmieni złe praktyki www.sxc.hu

Brak niezbędnych informacji o m.in. prawie odstąpienia od umowy, terminach dostawy oraz miejscu i sposobie składania reklamacji - to praktyki jednego z czołowych koncernów kosmetycznych, które zakwestionowała prezes UOKiK. Spółka zobowiązała się do ich zmiany.

Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna, która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz on-line. Wątpliwości UOKiK wzbudził regulamin dostępny na stronie internetowej przedsiębiorcy oraz treść wysyłanych klientom potwierdzeń dokonania transakcji. Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko YRP w czerwcu 2012 r. W jego trakcie stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do klientów potwierdzeniach zawarcia umowy kupna-sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.

Tymczasem, zgodnie z prawem, przedsiębiorca ma obowiązek podania rzetelnej i prawdziwej informacji dotyczącej zarówno oferty handlowej jak również przysługujących konsumentowi praw. Obowiązkowo każdy przedsiębiorca sprzedający produkty w internecie musi poinformować konsumenta np. o możliwości odstąpienia od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, czy sposobie składania reklamacji. Zdaniem Urzędu, brak takich danych może utrudnić konsumentowi korzystanie z przysługujących mu praw.

YRP zobowiązała się do usunięcia wszystkich kwestionowanych przez prezes UOKiK praktyk. Urząd przypomina, że bezpłatne porady dla konsumentów udzielane są przez miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, a także pod numerem infolinii 0 800 007 707. Z bezpłatnej pomocy ekspertów można skorzystać także wysyłając pytania na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., który obsługuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz w oddziałach Federacji Konsumentów.

{jumi [*9]}

a