wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
niedziela, 21 marzec 2010 09:53

Internet sposobem na wstydliwe długi

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Internet sposobem na wstydliwe długi www.sxc.hu

Długi to dla Polaków często wstydliwy problem. Jak pokazują badania, poczucie wstydu i lęk przed kontaktem z windykatorem powodują, że osoby zadłużone unikają rozmów na temat rozwiązania problemów ze spłatą zaległości. Dlatego Kruk SA, firma windykacyjna, popularyzuje narzędzia internetowe pozwalające dłużnikom na zdalne zarządzanie swoim zadłużeniem.

{jumi [*4]}Serwisy e-KRUK oraz infoKonsument.pl zostały oficjalnie zaprezentowane podczas konferencji prasowej. e-Kruk.pl daje szansę zawarcia ugody ratalnej i spłaty zadłużenia przez internet. infoKonsument.pl daje osobom fizycznym możliwość sprawdzenia on-line wiarygodności finansowej przedsiębiorców, z którymi planują współpracować. Konsumenci mogą też zobaczyć, czy na liście dłużników nie ma wpisu na ich temat. To mogłoby bowiem utrudnić im dostęp do np. kredytów bankowych czy zakupu telefonu na abonament. infoKonsument.pl to internetowe drzwi do bazy danych Rejestru Dłużników ERIF. Według raportu przygotowanego przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, ponad połowa Polaków niespłacanie zobowiązań traktuje jako coś wstydliwego. Jedna trzecia badanych na myśl o ewentualnym nadmiernym zadłużeniu odczuwa strach.  - Wychodząc naprzeciw obawom i uczuciom niepewności towarzyszącym osobom zadłużonym Kruk SA oddaje do dyspozycji tych osób dwa innowacyjne, jak na polskie warunki serwisy multimedialne. Umożliwiają one sprawdzenie i uregulowanie swojego zadłużenia dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Trzeba działać, aby długi nie narosły. Dzięki interaktywnym serwisom Kruk SA stopniowe wychodzenie z długów stało się proste jak nigdy dotąd – mówi Piotr Krupa, prezes firmy. Dodatkową funkcjonalnością infoKonsument.pl jest usługa monitorowania kontrahentów. Może ona być szczególnie przydatna konsumentom, którzy na stałe współpracują z przedsiębiorcami. Umożliwia bieżące śledzenie nowych informacji dotyczących przedsiębiorcy posiadającego wskazany przez użytkownika NIP. System zawiadomi konsumenta na podany przy rejestracji adres e-mail o każdej zmianie informacji gospodarczych dotyczących monitorowanego przedsiębiorcy. Np. o fakcie dopisania jego danych do Rejestru Dłużników ERIF, aktualizacji lub usunięcia informacji na jego temat.

Potrzebę wprowadzania udogodnień ułatwiających Polakom rozwiązywanie problemów nadmiernego zadłużenia dostrzega także Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Jak twierdzi Prezes Stowarzyszenia Grażyna Rokicka - Nie może dziwić, że boimy się kontaktów z firmami windykacyjnymi, skoro zdaniem respondentów badania osoba nadmiernie zadłużona to najczęściej człowiek biedny, nie radzący sobie z niczym (51 proc. odpowiedzi) albo cwaniak lub oszust (tak twierdzi 19 proc. badanych). Oczywiście ludzie nieporadni życiowo unikają firm windykacyjnych z innych przyczyn niż oszuści. Jednak dla tej pierwszej grupy, wszelkie inicjatywy ułatwiające wyjście z długów, a także  pozwalające uniknąć wstydu z powodu posiadania tych długów, mają ogromne pozytywne znaczenie i w sensie ekonomicznym, i w sensie społecznym.

{jumi [*9]}

a