niedziela, kwiecień 28, 2024
Follow Us
poniedziałek, 25 luty 2013 11:50

Komu zależy na wizerunku pracodawcy Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Komu zależy na wizerunku pracodawcy www.sxc.hu

Prawie połowa potencjalnych kandydatów nie zdecydowałaby się na podjęcie pracy w firmie o złej reputacji. Dla specjalistów z branży IT opinia o pracodawcy ma największe znaczenie. Jego wizerunkowi poświęcony jest cykliczny konkurs "Pracodawca Godny Zaufania". Powstał też nowy portal raportcsr.pl w całości wyspecjalizowany w informowaniu i edukowaniu o firmach przestrzegających zasad społecznej odpowiedzialności biznesu nagradzanych w cyklicznym Raporcie CSR.

Najmniej wizerunkiem pracodawcy przejmują się osoby zatrudnione w branżach „wizerunkowych”: marketingu i reklamie - wynika z badania Kandydat 2012, przeprowadzonego na zlecenie serwisu Pracuj.pl. W porównaniu z 2011 r., zmienił się sposób postrzegania pracodawców przez potencjalnych kandydatów do pracy. Spadła liczba osób, które odmówiłyby podjęcia pracy w firmie o złej reputacji, nawet gdyby proponowane wynagrodzenie było atrakcyjne (o 10 p.p., do 48 proc.).

 

Spadek znaczenia opinii o firmie przy poszukiwaniu nowego pracodawcy wynika z trudniejszej sytuacji na rynku pracy. W czasie spowolnienia pracownicy więcej wagi przykładają bowiem do możliwości podjęcia pracy w ogóle i wysokości zarobków, niż wizerunku danej firmy jako pracodawcy. Potwierdzają to wyniki badania, wskazujące na to, że najbardziej skłonne do pracy w firmie o słabej reputacji są osoby aktualnie niepracujące i aktywnie szukające pracy (połowa wskazań). Natomiast tylko co trzecia osoba posiadająca stałą pracę zdecydowałoby się przyjąć ofertę od pracodawcy, którego wizerunek budzi wątpliwości. Jednak, jak przekonuje Iza Bartnicka, odpowiedzialna za projekty employer brandingowe w Grupie Pracuj: - Wizerunek pracodawcy można porównać z postrzeganiem marki produktowej przez konsumentów. Poprzez promowanie marki pracodawcy dział HR zapewnia sobie lepsze dotarcie do talentów, skuteczność i trafność prowadzonych procesów rekrutacyjnych, jak również obniżenie ich kosztu.

Wizerunek przyszłego pracodawcy ma największe znaczenie dla pracowników branży IT. Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii i stale rosnące zapotrzebowanie na pracowników tego sektora sprawia, że często kandydaci przy podobnych warunkach finansowych mają do wyboru kilku potencjalnych pracodawców. Dlatego właśnie to opinia o firmie może stać się tym przysłowiowym "języczkiem u wagi" przy wyborze nowego miejsca pracy.  Reputacja pracodawcy jest również ważna dla specjalistów z branży finansowej oraz edukacyjno-szkoleniowej i ochrony zdrowia - tylko po 36 proc. respondentów reprezentujących te sektory rozważyłby ofertę pracy w firmie o złej opinii. Tu z kolei, istotne wydaje się być zaufanie do marki i jej wiarygodność, również w oczach odbiorców produktów i usług, które oferują pracownicy tych instytucji.

Przydatne linki:

http://raportcsr.pl

http://www.pracodawcagodnyzaufania.pl

{jumi [*9]}

a