Na pierwszy rzut oka Karol Komorowski może wydawać się wrażliwym naturszczykiem. Jednak kurator wystawy, Adam Mazur, zapewnia, że tak nie jest. Zdjęcia z projektu „W ciemnościach" tworzą spójną, przemyślaną całość. Klubowe obserwacje mogą kojarzyć się z klasycznymi fotografiami Larry'ego Clarka. Ze zdjęć bije energia. Fotografie Komorowskiego to jednak nie tylko dokumentacja i fotoreportaż, bowiem zachwycają one malowniczością. Autor nie ocenia ani nie komentuje złapanych kadrów – zachowuje wobec nich niejednoznaczną postawę.
„W ciemnościach" kontrastuje z drugim projektem, który składa się ze studyjnych portretów młodych dziewczyn na białym tle. „Koleżanki" nawiązują do „Sztuki konsumpcyjnej" Natalii LL. Analogiczny temat można też znaleźć w cyklu „The Buzz Club" Rineke Dijkstra. Młody fotograf inspiruje się więc innymi artystami, ale szuka własnego miejsca i stylu, chcąc wypowiedzieć się w kwestiach pornografizacji młodości, czy wszechobecnego konsumpcjonizmu.
Sam autor mówi, że klubowy świat pozwolił mu spojrzeć na znajomych z innej perspektywy. Fotografia stała się dla niego wytrychem do zrozumienia klubowej rzeczywistości i swoich rówieśników. Natomiast projekt „Koleżanki" powstał, kiedy młody fotograf dowiedział się, że wystawa dotycząca zdrowej żywności została usunięta z pewnej szkoły ze względu na fotografię młodej dziewczyny jedzącej ogórka. Komorowski zastanowił się więc, jak zmieniło się nasze patrzenie na kobiety i dlaczego uległo takim przeobrażeniom.
Karol Komorowski zajmuje się fotografią i filmem. Jest uczniem operatora Krzysztofa Tusiewicza. Artysta został wyrzucony ze szkoły ze względu na wyreżyserowanie filmu „Portret". Jest stypendystą Akademii Fotografii w Warszawie. Jego prace można było zobaczyć na wystawach zbiorowych podczas 4. FotoArtFestivalu w Bielsko-Białej i w Zamku Sułkowskich w Bielsku -Białej. Lookout Gallery znajduje się na ul. Puławskiej 41 w Warszawie.
{jumi [*7]}