środa, maj 01, 2024
Follow Us
poniedziałek, 14 maj 2018 09:49

Dubai Tourism: 15,8 mln gości w 2017 roku

Napisane przez Dubai Tourism
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Dubai Tourism: 15,8 mln gości w 2017 roku fot. Dubai Tourism

Dubai Tourism opublikował coroczny "Visitor Report", przedstawiając szczegółową  analizę wyników dotyczących turystyki przyjazdowej za ubiegły roku, jak również  przegląd  najważniejszych kampanii promocyjnych.

Za najważniejszych cel strategicznych Dubai Tourism uznaje osiągnięcie poziomu  20 milionów odwiedzających do roku 2020.

Najważniejsze wnioski  z „Visitor report” to:

  • W 2017 roku Dubaj odwiedziło  15,8 miliona odwiedzających, co stanowiło wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem poprzednim rokiem.
  • 10 największych rynków stanowi 59% łącznej liczby turystów
  • Trzech na czterech gości stanowiły  rodzinami oraz pary- potwierdzając tym samym że Dubaj jest przede wszystkim kierunkiem wyjazdów rodzinnych.
  • 73,8% turystów podróżowało do Dubaju w celach rekreacyjnych, 13,9% odwiedziny znajomych i krewnych, a podróże służbowe zaledwie 11,5 %
  • 77% odwiedzających korzystało z zakwaterowania płatnego, a nie pobytu z przyjaciółmi i rodziną.
  • Średni czas pobytu w Dubaju to 7,6 dnia
  • The Dubai Mall pozostało wciąż najpopularniejszą atrakcją miasta, przyciągając aż 97 procent  wszystkich odwiedzających Dubaj. W dalszej kolejności najchętniej odwiedzano Fontannę Dubaju (81%) oraz   historyczne dzielnice miasta (63%)
  • 99,4% ankietowanych odwiedzających stwierdziło, że są zadowoleni lub bardzo zadowoleni (69,1%) z ogólnego doświadczenia Dubaju
  • Największy wzrost ogólnego poziomu satysfakcji zaobserwowano wśród podróżujących z Niemiec i Francji oraz Chin.

Raport opisuje ponadto sukcesy kampanii społecznościowych, cyfrowych i marketingowych wdrożonych w 2017 roku przez Dubai Tourism, w tym serii filmów krótkometrażowych #BeMyGuest z udziałem gwiazdy Bollywood Shah Rukha Khana, sezonowych kampanii na kluczowych rynkach na całym świecie. Ponadto analizuje  perspektywy szybko rozwijającej się branży turystycznej Dubaju, podkreślając znaczenie inicjatyw, takich jak ideę „Smart City” czy „10X inintiatives”, które mają wpłynąć nie tylko branżę turystyczną i powiązane z nią sektory gospodarki, ale także   doświadczenie Dubaju przez odwiedzających.

a