Według badań IPC przeprowadzonych na zlecenie Tatry Mountain Resorts (TMR), polscy narciarze i snowboardziści, weryfikują kurorty nie tylko w oparciu o ich cenniki lecz także zwracają uwagę na dobre przygotowanie stoku, gwarantowany śnieg, długość i odpowiednia liczba tras narciarskich czy dojazd do kurortu. -Różny poziom trudności nartostrad, nowoczesne wyciągi, rozbudowana infrastruktura w postaci bogatej oferty hoteli, restauracji czy barów oraz sąsiedztwo parków termalnych, w których można zrelaksować się po całym dniu szusowania – to również duży atut dla stacji narciarskich – przekonuje Juraj Chovaňák dyrektor marketingu TMR.
Sporo ankietowanych interesuje się również dodatkowymi eventami, zwłaszcza jeśli udział w nich biorą celebryci – podaje raport TMR. Np. Polacy bardzo chętnie bawiliby się w towarzystwie popularnej sportsmenki, Anny Lewandowskiej, która wśród miłośników białego szaleństwa wzbudza o wiele więcej emocji niż Robert Lewandowski.
Jak podaje TMR, ok. 23 proc. Polaków potrafi szusować na stokach, w tym ok. 5 proc. umie jeździć na snowboardzie. Co więcej, wśród zadeklarowanych narciarzy, ok. 28 proc. przyznaje że uprawia ten sport raz na kilka lat. Natomiast największa grupa (56 proc.) korzysta z dobrodziejstw śnieżnego puchu 1-3 razy w roku. Dużą popularnością wśród Polaków cieszą się weekendowe wypady narciarskie, które planuje prawie 32 proc. amatorów śniegu i zabawy. Na nieco dłuższy okres czyli 3 - 4 dni wyjeżdża ok. 31 proc. osób a tylko 3,4 proc. respondentów preferuje znacznie dłuższe wypady na stok.
Polacy najczęściej szukają ośrodka w Internecie – aż 62 proc. ankietowanych podejmuje decyzję w oparciu o wirtualne informacje. Ponad 21 proc. narciarzy znajduje odpowiednią ofertę w biurach podróży a prawie jedna piąta ustala zimową destynację w trakcie rodzinnych dyskusji.