Klient może na stronie internetowej firmy m.in. wypełnić formularz zgłoszenia, załączyć zdjęcia i dokumenty, śledzić przebieg likwidacji, przejrzeć elektroniczną teczkę szkodową, czy zadać pytanie. System E-szkoda pozwala na likwidację szkody komunikacyjnej, majątkowej i osobowej z ubezpieczeń oraz obsługę świadczenia firmy. Wypełniony przez klienta formularz natychmiast inicjuje proces likwidacji szkody. – Ta procedura to z jednej strony znaczne przyspieszenie procesu likwidacji szkody, a z drugiej istotne ułatwienie dla klienta. Otrzymuje on dodatkową, obok zgłoszenia telefonicznego lub osobistego, możliwość zainicjowania procesu likwidacji szkody oraz późniejszego jego śledzenia. - mówi Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU SA i PZU Życie SA, odpowiedzialny za obszar likwidacji szkód i świadczeń.
Z nowego systemu PZU korzysta już ponad 20 proc. poszkodowanych, a stopień wykorzystania internetowego kanału komunikacji stale rośnie. Aby usprawnić proces likwidacji szkód z ubezpieczeń rolnych firma latem 2011 roku wdrożyła własny system ekspercki „Kłos” do szacowania szkód w uprawach. Jest to system elektroniczny z modułem głosowym, który umożliwia Mobilnym Ekspertom znaczne skrócenie czasu przygotowania wyceny szkody. Rozpoznawanie komend głosowych powoduje, że likwidator w czasie pracochłonnego procesu oględzin ma wolne ręce i może skupić się na badaniu roślin. Wypowiadane komendy są automatycznie zapisywane w systemie. Następnie na podstawie danych system sam wylicza wartość szkody. Oznacza to, że już na polu rolnik otrzymuje informację o wysokości odszkodowania.
{jumi [*9]}