wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
czwartek, 21 styczeń 2010 12:27

Karty przedpłacone zdobywają rynek

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Od kilku lat w Polsce mamy do czynienia z dynamicznym wzrostem sprzedaży kart przedpłaconych. Obok kart podarunkowych i premiowych dla firm, pojawiły się karty podarunkowe i młodzieżowe skierowane do klienta indywidualnego.

Grupa Bonus, lider rynku kart przedpłaconych, oferuje szeroką gamę takich kart.

Rynek przepłaconych kart płatniczych na świecie i w Polsce

Od lat największy rynek kart prepaid stanowią Stany Zjednoczone, ale popularność kart szybko rośnie także w Europie, gdzie szacuje się, że wartość rynku kart podarunkowych w 2010 roku przekroczy 20 mld euro, a w samej tylko Francji  - 5 mld euro.

Jeśli chodzi o polski rynek -  w 2009 r. sprzedaż przedpłaconych kart płatniczych w Polsce wzrosła o 10 proc. w stosunku do roku 2008 i osiągnęła poziom ok. 700 tys. Ich oferta na naszym rynku jest coraz bogatsza.

Dla sektora B2B

Niekwestionowanym liderem pod względem liczby wydawanych kart i ich rodzajów jest Grupa Bonus. Dotychczas specjalizowała się przede wszystkim w dostarczaniu kart przeznaczonych dla sektora B2B. Wydawane z powodzeniem od kilku lat przedpłacone karty płatnicze bonus+ są zamiennikiem papierowych bonów. Karta ufundowana jako rodzaj premii pozwala użytkownikom samodzielnie decydować, na co chcą wydać środki.

Coraz większą popularnością cieszą się ostatnio karty restauracyjne. To nowoczesna wersja bonu żywieniowego w formie elektronicznej. Karta podlega tym samym uregulowaniom prawno-podatkowym, co papierowe bony żywieniowe. Jest łatwa w obsłudze i gwarantuje użytkownikom dostęp do zróżnicowanej sieci placówek gastronomicznych akceptujących karty płatnicze m.in.: restauracje, bary, kafeterie, sklepy spożywcze. Z pewnością niebawem wyprą papierowe kupony.

Wyższość kart nad bonami

Istotny jest fakt, iż w odróżnieniu od papierowego bonu nie ma konieczności zaokrąglania wydatku do wartości nominalnej bonów, ponieważ płacąc kartą wydajemy dokładnie tyle, ile wynosi rachunek. Ponadto, pracodawca może doładować karty bez większego wysiłku, oszczędzając czas na co miesięcznej dystrybucji bonów wśród pracowników. Wartość kart do wysokości 190 zł miesięcznie nie podlega ustawie o VAT, nie jest obciążona składką ZUS i stanowi koszt dla firmy. Wygodną i nowoczesną kartę lunch+ wprowadziła w minionym roku firma Bonus Sytems Polska.

Dla klientów indywidualnych

Nowością na polskim rynku są karty adresowane do klientów indywidualnych, z których może korzystać każdy z nas, nawet nastolatek. Specjalna karta przeznaczona dla młodych, to nie tylko nowy gadżet – taka karta płatnicza uczy dziecko samodzielności i kontroli wydatków. Pozwala w bezpieczny sposób dysponować przekazanymi pieniędzmi. Jeśli nastolatkowi skończą się środki na karcie na wakacjach, feriach czy innym wyjeździe kartę można szybko doładować na odległość.

Karty dla klientów indywidualnych Go Free i Go Smile VISA Electron, to najnowszy hit  należącej do Grupy Bonus spółki Card System. Pierwsza z nich to idealny prezent dla nastolatków, którzy mogą nauczyć się gospodarowania własnymi pieniędzmi. Karta Go Smile jest zaś uniwersalną kartą podarunkową, idealną jako prezent przy różnych okazjach. Obie karty są powszechnie akceptowane – można nimi płacić za transakcje we wszystkich punktach, przyjmujących karty płatnicze VISA Electron. Przez internet lub telefonicznie można także szybko sprawdzić saldo karty. Karty są na okaziciela, nie ma konieczności zakładania konta bankowego.

Patrząc na rosnące zainteresowanie różnego rodzaju kart przedpłaconych w ostatnich latach w Polsce, oraz bogactwo oferty nie ma wątpliwości – rok 2010 będzie rokiem rozwoju dla tego sektora rynku.

Grupa Bonus – lider rynku

Spółka Bonus Systems Polska SA, należąca do Grupy, jako pierwsza w Polsce wprowadziła na rynek w 2003 roku elektroniczną kartę przedpłaconą. Od tego czasu ugruntowała swoją pozycje lidera w tym sektorze - wzbogaca ofertę i stale powiększa liczbę klientów. W skład Grupy Bonus wchodzą firmy specjalizujące się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań w sektorze usług:

1. Dla firm (B2B):

Bonus Systems Polska S.A. to operator pozapłacowych systemów motywacyjnych dla firm, dostawca  przedpłaconej karty płatniczej bonus+, karty lunch+ oraz karty premiowej bonus+

B3Loyalty Sp. z o.o. – platforma internetowa dla programów lojalnościowych i premiowych „szytych na miarę”

Vanity Style Sp. z o.o. – operator i dostawca usług w segmencie systemów       motywacyjnych sport i rekreacja, wydawca karty FitProfit

2.  Dla klientów indywidualnych (B2C):

Card System Sp. z o.o – dostawca przedpłaconych kart płatniczych dla klientów indywidualnych. Wydawca kart podarunkowych Go Smile i kart młodzieżowych Go Free.

Rok 2009 dla Grupy Bonus Systems Polska upłynął pod znakiem sukcesów. W skład Grupy weszły nowe spółki – to m.in. wspomniana spółka Vanity Style, oferująca karty FitProfit, Card System oraz firma B3Loyalty, specjalizująca się w programach lojalnościowych. Sama firma Bonus Systems Polska SA, wchodząca w skład Grupy, zanotowała w ub.r. 15 proc. wzrost sprzedaży, w tym zdawałoby się trudnym dla przedsiębiorców roku.

a