- W ubiegłym roku nastąpił spadek inwestycji i wartości rozstrzygniętych przez PKP PLK przetargów, co spowodowało wzrost konkurencji cenowej na tym rynku – mówi Tadeusz Kozaczyński, dyrektor finansowy i wiceprezes zarządu Trakcji Polskiej. – W drugiej połowie 2010 r. możemy jednak liczyć na powrót inwestycji PKP PLK na ścieżkę długoterminowego wzrostu i wyrównania relacji popytu i podaży na tym rynku.
Najważniejsze przetargi będą dotyczyć linii Warszawa-Gdynia i odcinka Sosnowiec-Rzeszów. Jak deklarują władze PKP PLK, ten rok będzie wyzwaniem przede wszystkim dla wykonawców, dlatego w przetargach staną największe polskie spółki.
- Trakcja Polska jest grupą, która posiada najbogatsze na rynku doświadczenie w zakresie budownictwa szynowego – mówi Kozaczyński. - Jednym z naszych największych projektów jest odcinek Skierniewice-Koluszki wart blisko pół miliarda złotych.
W przetargach wystartują też m.in. Polimeks-Mostostal i Budimeks.