wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
czwartek, 17 listopad 2011 15:14

Pelion zwiększa przychody Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Pelion zwiększa przychody www.sxc.hu

W I-III kwartałach br. spółka Pelion Healthcare Group (w trakcie zmiany nazwy z Polska Grupa Farmaceutyczna) zwiększyła wielkość przychodów w porównaniu z ub.r. z 4,26 do 4,87 mld zł (o 14,4 proc.).

W tych samych okresach zmniejszył się o 21,6 proc. zysk netto firmy (z 47,1 do 36,9 mln zł). Wpłynął na to słaby wynik netto w I kwartale br. Zarząd Peliona podtrzymał jednak prognozę osiągnięcia dwucyfrowej dynamiki zysku netto w całym 2011 r. Grupa osiągnęła w samym tylko III kwartale br. przychody w wysokości 1.628 mln zł, wzrastając o 12 proc. w ujęciu rocznym, a także skonsolidowanym zyskiem netto wynoszącym 14,5 mln zł, tj. o 173 proc. większym niż w II kwartale br. W porównaniu do III kwartału ub.r. wzrost ten wyniósł 5 proc. Według Jacka Szwajcowskiego, prezesa Pelion Healthcare Group (PHG) rozwój Grupy w całym 2011 r. znacząco wyprzedził wzrost całego polskiego rynku farmaceutycznego. Zarząd podtrzymał prognozę osiągnięcia dwucyfrowej dynamiki zysku netto w całym 2011 r.

Z oficjalnego komunikatu PHG wynika, iż firma w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. kontynuowała politykę budowania wartości marki detalicznej, czego efektem jest m.in. umocnienie pozycji rynkowej Aptek Dbam o Zdrowie oraz stale rosnąca liczba lojalnych pacjentów. W dalszym ciągu rozwijają się realizowane przez firmę specjalne programy dla seniorów, zapewniające dostęp do relatywnie tanich leków na receptę w sieci Aptek Dbam o Zdrowie. Tylko w październiku liczba rejestracji zwiększyła się trzykrotnie, osiągając ponad 100 tys. III kwartał 2011 r. był ostatnim, w którym firma funkcjonowała na rynku jako Polska Grupa Farmaceutyczna. 29 września br., za zgodą Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, PGF zmieniła nazwę na Pelion SA. Obecnie trwa proces rejestracji nowej nazwy w Krajowym Rejestrze Sądowym. Zmiany te zakończyły wieloletni proces układania struktury firmy, co pozwolić ma na optymalizację procesów jej zarządzania, zagwarantować przejrzystość rozliczeń, a także zapewnić oszczędności kosztowe. W uznaniu dla konsekwentnie przeprowadzonego przez firmę procesu restrukturyzacji, redakcja Magazynu Ekonomicznego „Home&Market” przyznała spółce Pelion tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie” w kategorii „Partner Roku”.

Niemal jedna czwarta przychodów Peliona pochodzi z działalności jej spółki zależnej PGF Urtica. Jest ona obecnie największym krajowym dystrybutorem leków dla lecznictwa zamkniętego. Obsługuje ponad 80 proc. polskich szpitali. Codziennie w pięciu oddziałach spółki (we Wrocławiu, Łodzi, Sosnowcu, Poznaniu i Lublinie) dokonywanych jest około tysiąca transakcji sprzedaży, a z centralnego magazynu w Łodzi zostaje wysłanych do szpitali ponad 5500 pozycji. W ciągu 12 godzin zamówiony towar trafia do około 650 szpitali na terenie całego kraju. Wyrazem społecznego zaangażowania firmy jest projekt Urtica Dzieciom, polegający na wsparciu finansowym dziecięcych oddziałów onkologicznych i hematologicznych. Dla małych pacjentów z tych oddziałów organizowany jest konkurs plastyczny. Wyłonione w jego trakcie prace są przekazywane na aukcję charytatywną we Wrocławiu. Całkowity dochód uzyskany ze sprzedaży tych niezwykłych dzieł przekazywany jest na potrzeby wszystkich 17 dziecięcych oddziałów onkologicznych i hematologicznych w Polsce. Fundusze te pozwalają szpitalom na zakup sprzętu medycznego oraz wszelkiego rodzaju materiałów przeznaczonych dla dzieci: gier, zabawek, materiałów dydaktycznych, które pozwalają umilić dzieciom pobyt w szpitalu. Dzięki tej inicjatywie do tej pory udało się przekazać szpitalom ponad 1 mln zł.

{jumi [*9]}

a