Sieć handlowa Biedronka była oficjalnym sponsorem Europejskiego Kongresu Byłych Piłkarzy, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie B. Piłkarzy na Zamku Królewskim w Warszawie.
{jumi [*4]}Byłe gwiazdy futbolu dyskutowały o bezpieczeństwie na stadionach, zasadach fair play i przygotowaniach do EURO 2012. Imprezie towarzyszyły dwa mecze: Znani i Lubiani vs. Orły Górskiego oraz Reprezentacja Narodowa vs. Reprezentacja Europy. Podczas kongresu mówiono m.in. o statusie polskich przygotowań do EURO 2012, problemie rasizmu na stadionach, bezpieczeństwie podczas rozgrywanych meczów, wyzwaniach i zadaniach, stojących przed organizacjami FIFPro. – Biedronka, jako jedna z najpopularniejszych i najbardziej docenianych polskich marek, jest oficjalnym sponsorem polskiej piłkarskiej reprezentacji narodowej. Naturalną konsekwencją tej decyzji jest również wsparcie tego typu inicjatywy jak Europejski Kongres Byłych Piłkarzy. Wierzymy w przyszłe sukcesy polskiego futbolu i chcemy przyczynić się do tego, by cieszyły się nimi miliony fanów – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych JMD.
Kongresowi towarzyszyły ciekawe imprezy. Na Stadionie Agrykoli i na Stadionie Miejskim (Legia) 16 piłkarskich drużyn dziecięcych, które zakwalifikowały się do finałów podczas eliminacji rozgrywanych w różnych regionach Polski, walczyły o Puchar Turnieju Marzeń. Ponadto rozegrano wspomniane mecze Znani i Lubiani vs. Orły Górskiego oraz polskiej reprezentacji narodowej z reprezentacją Europy. Biedronka uzyskała status Oficjalnego Sponsora Narodowej Reprezentacji od lipca 2010 do lipca 2014 r. Będzie tym samym jednym z kluczowych partnerów polskiej drużyny w trakcie Euro 2012. Następnie reprezentacja narodowa będzie brała udział w eliminacjach do Mundialu 2014 rozgrywanego w Brazylii.
{jumi [*9]}