środa, maj 01, 2024
Follow Us
czwartek, 24 luty 2011 11:18

Dobre wyniki Biedronki Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Dobre wyniki Biedronki www.sxc.hu

Jeronimo Martins Dystrybucja SA, właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował w roku 2010 wzrost sprzedaży liczonej w euro o 29,1 proc., a w przypadku sprzedaży liczonej w zł - o 19,5 proc., co dało wartość sprzedaży netto 19,2 mld zł.

{jumi [*4]}W ub.r. sieć Biedronka wzbogaciła się o 197 nowych sklepów, a zaplecze logistyczne uzupełniły dwa nowe centra dystrybucyjne zlokalizowane odpowiednio w Skarbimierzu i w Koszalinie. Uzyskując w kolejnych latach dwucyfrowe wskaźniki wzrostu, Biedronka kontynuuje konsekwentny rozwój i realizuje plan rozwoju sieci. Wyniki Biedronki w 2010 r. znalazły odzwierciedlenie w wynikach całej Grupy Jeronimo Martins, która wykazała ponad 40 proc. wzrost zysku. Polska część firmy wygenerowała 60 proc. EBITDA Grupy. Kolejnym istotnym elementem wyników Biedronki jest wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like). W 2010 r. wyniósł on 11,6 proc. Grupa Jeronimo Martins zrealizowała w ub.r. inwestycje na poziomie 434,2 mln euro, z czego 270,7 mln (62,4 proc.) stanowią inwestycje zrealizowane w Polsce, w której sieć posiada obecnie dziewięć centrów dystrybucyjnych zaopatrującymi sieć 1649 sklepów.

W 2011 r. Grupa Jeronimo Martins planuje zaangażowanie inwestycyjne na poziomie 450-500 mln euro, z czego około 75 proc. będą stanowiły inwestycje wspierające plany rozwoju sieci Biedronka oparte na podstawowym celu – wzbogaceniu sieci o 200 nowych sklepów. Biorąc pod uwagę, że prognozy dla polskiej gospodarki wskazują na systematyczny wzrost, Grupa Jeronimo Martins skupi swoje działania na zwiększaniu sprzedaży, celując w utrzymanie dwucyfrowego wskaźnika wzrostu.

{jumi [*9]}

a