piątek, maj 03, 2024
Follow Us
poniedziałek, 24 maj 2010 12:21

Wzrost obrotów Carrefour Polska

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Wzrost obrotów Carrefour Polska Carrefour

Sieć handlowa Carrefour Polska odnotowała w ostatnich miesiącach wzrost obrotów i udziałów w rynku. Dzięki zmianie strategii handlowo-marketingowej firma prognozuje dynamikę wzrostu obrotów w następnych kwartałach.

{jumi [*4]}W 2009 r., mimo niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej i spadku koniunktury na rynku, Carrefour Polska zanotował całkowite obroty w wysokości 8,194 mld zł, co stanowi wzrost r/r o 2,8 proc. W pierwszym kwartale 2010 r. firma wykazała się wysoką dynamiką sprzedaży, która wzrosła o 6,2 proc., a obroty wyniosły 2,171 mld zł. - W drugiej połowie 2009 r. i w pierwszym kwartale 2010 r. Carrefour Polska podjął szereg przedsięwzięć, których głównym celem było wzmocnienie pozycji rynkowej sieci oraz poprawa wyników finansowych. Wprowadzenie zarządzania multiformatowego, pozyskanie nowego asortymentu produktów o bardzo niskich cenach czy wprowadzenie nowej koncepcji promocji, wspólnej dla super i hipermarketów, miały znaczący wpływ na wzrost obrotów i wypracowanie pozytywnych wyników firmy – powiedział Jean Anthonie, prezes Carrefour Polska.

Firma powiększyła udział w rynku oraz zwiększyła powierzchnię sprzedaży, otwierając nowe hipermarkety w Kłodzku, Jastrzębiu, Oświęcimiu oraz Nowym Sączu, a także supermarkety oraz osiedlowe sklepy franczyzowe. Aktualnie w Polsce pod marką Carrefour działają 82 hipermarkety, 202 supermarkety oraz 40 sklepów franczyzowych Carrefour express. Do końca 2010 r. Carrefour planuje otworzyć kolejnych 40 sklepów franczyzowych oraz co najmniej jeden hipermarket.

{jumi [*9]}

a