Sieć Biedronka otrzymała dwie ważne nagrody branżowe: Retail Business Award w kategorii „Architekt rynku FMCG” i „Market Roku – Sieci handlowe”, w kategorii Najlepsza oferta produktów świeżych.
Ich oficjalne wręczenie odbyło się 28 maja w Warszawie, podczas Gali wieńczącej XII Kongres Rynku FMCG.
– Dziękuję za przyznanie nam tak ważnej nagrody, jaką jest Retail Business Award. Cieszy nas ona tym bardziej, że kapituła wyróżniła Biedronkę tytułem „Architekta rynku FMCG”, mającego największy pozytywny wpływ zarówno na polską gospodarkę, zmiany w sektorze handlowym, jak i na partnerów biznesowych. Będziemy kontynuować starania, by nadal ten pozytywny wpływ wywierać – powiedziała Beata Jankowiak, dyrektor marketingu i członek zarządu Jeronimo Martins Polska S.A. odbierając podczas Gali nagrody przyznane firmie.
Retail Business Awards są przyznawane przez Wydawnictwo Gospodarcze i Business Centre Club przedsiębiorstwom z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce za wkład w rozwój polskiej gospodarki. Nagrody otrzymują firmy i ich menedżerowie za działania, które tworzą rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności, konsumentów, gospodarki i środowiska.
Tytuł „Market Roku” dla najlepszych sklepów spożywczych w Polsce przyznawany jest od 12 lat przez branżowe pismo „Wiadomości Handlowe”. Zwycięzcę wyłania jury, złożone z 40 menedżerów z branży FMCG. Co roku do rywalizacji staje kilkaset placówek, zgłaszanych przez właścicieli i centrale sieci handlowych. Nagrody otrzymują również sieci handlowe.