Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, również w tym roku mogła liczyć na wsparcie sieci Plus. Tym razem, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo, Plus przygotował i udostępnił specjalną aplikację „Pierwsza Pomoc”, którą podczas głównych koncertów Orkiestry, w największych polskich mia
stach, można było bezpłatnie ściągnąć na telefon komórkowy niezależnie od sieci. Aplikacja została pobierana, za pośrednictwem Bluetooth, strony www.plus.pl oraz wap.plus.pl, kilkanaście tysięcy razy. – Edukacja w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest jednym z kluczowych elementów naszych działań prospołecznych, stąd pomysł aplikacji. To nie pierwszy raz kiedy Plus angażuje się w projekty mające na celu poprawę bezpieczeństwa. Od lat wspieramy technologicznie i finansowo ratowników WOPR oraz TOPR i GOPR. Prowadzimy również działalność edukacyjną mającą na celu popularyzację zasad bezpieczeństwa i numerów ratunkowych w górach 601 100 300 i nad wodą 601 100 100. – mówi Łukasz Krzeski, kierownik działu promocji i public relations, Polkomtel SA. Aplikacja „Pierwsza Pomoc" w telefonie komórkowym to podstawowa informacja z zakresu ratownictwa przedstawiona w postaci krótkich tekstów wraz z prostymi ilustracjami. Dzięki niej można dowiedzieć się, jak reagować przy: oparzeniu, zakrztuszeniu,krwotoku, utraty przytomności, urazu kręgosłupa i innych tego typu niebezpiecznych sytuacji. Szybki dostęp do podstawowych informacji, jak udzielić pierwszej pomocy, często decyduje o uratowaniu czyjegoś życia. - To z pewnością świetny sposób nauki pierwszej pomocy – mówi Piotr Gacek, siatkarski Mistrz Europy– Aplikacja ,,Pierwsza Pomoc” to dobry podręcznik, z którego możemy skorzystać np. w podróży, a zdobyta wiedza z zakresu pierwszej pomocy sprawi, że będziemy czuć się bezpieczniej. Umiejętność udzielania pierwszej pomocy przyda się każdemu: i temu, kto czynnie uprawia sport jak również rodzicom czy kierowcom.