Ponadto Polacy są jednym z najbardziej wyedukowanych młodych społeczności w Europie, przy czym 50 proc. populacji ma poniżej 35 lat. Ponad 10 proc. absolwentów uniwersytetów w UE to Polacy. Spośród nich każdego roku naukę kończy 40 tys. specjalistów ds. teleinformatyki. Polscy profesjonaliści sektora informatycznego każdego roku otrzymują najwyższe pozycje w rankingach konkursów międzynarodowych dla programistów-informatyków. Pięć top gier wideo pochodzi z Polski, tak jak wiele gier komórkowych. Polskie banki mają najbardziej nowoczesne systemy wykorzystując zarówno urządzenia NFC jak i biometric ATMs. 14 mln Polaków posługuje się kartą lub telefonem komórkowym w celu dokonania transakcji bezgotówkowej. Polska jest drugim, obok Niemiec, najbardziej atrakcyjnym celem dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych (FDI) w Europie na najbliższe trzy lata
„Shareconomy“ to temat wiodący w 2013 r. na targach CeBit w Hanowerze, opisujący ważny trend społeczny. Shareconomy to zasada współużytkowania przedmiotu, zamiast posiadania go na własność. Innowacyjne rozwiązania w dziedzinie IT, jak architektura chmury (Cloud Computing) i zarządzanie zaufaniem (Managing Trust), zyskują coraz większe zainteresowanie użytkowników i znajdują powszechne zastosowanie w gospodarce cyfrowej. Nowym wyzwaniem jest Shareconomy, czyli globalne dzielenie się wiedzą, wspólne korzystanie z zasobów intelektualnych i wymiana doświadczeń za pośrednictwem nowoczesnych technologii. Shareconomy daje nowe możliwości współpracy w zakresie:
produktów użytkowych - coraz bardziej popularne staje się współużytkowanie. Przykładem jest carsharing – udostępnianie własnego samochodu innym użytkownikom za pośrednictwem platform internetowych lub carpooling – podwożenie się. Coraz większą popularność zyskują też portale muzyczne, w których można wykupić prawa do słuchania utworów przez określony czas bez ściągania ich na swój komputer;
technologii: aplikacje coraz częściej używane są w miarę potrzeb – w wersjach dopasowanych do wymagań klienta i konkretnych zastosowań; zamiast kupować płyty z pełną wersją oprogramowania, firmy korzystają z produktu jak z usługi: w modelu SaaS, PaaS czy IaaS;
kooperacji wewnątrz firmy i między przedsiębiorstwami: internet to miejsce pracy grupowej – dzięki narzędziom udostępnianym przez media społecznościowe partnerzy biznesowi, konsultanci, dostawcy i klienci stają się częścią procesu udostępniając sobie nawzajem wiedzę, kontakty i zasoby.
{jumi [*9]}