Opracowaniem objęto obszar od obecnej granicy strefy na południe i południowy wschód: ul. Czerniakowską, al. Witosa, al. Sikorskiego, Dolinę Służewiecką, al. Wyścigową, ul. Bokserską, torami kolejowymi pomiędzy, do obecnej granicy strefy. Na północ od obecnej granicy strefy: ul. Wybrzeże Gdańskie, al. Armii Krajowej, ul. Słowackiego, ul. Popiełuszki, do ul. Słomińskiego.
Na pierwszy ogień ZDM zamierza wziąć zatłoczony do granic możliwości obszar dawnego Służewca Przemysłowego i Starego Mokotowa. Tam zapotrzebowanie na liczbę miejsc parkingowych ustalono na 15 263, natomiast parkometrów na 738 sztuk. Organizacja ruchu ma również ulec zmianie. Potem przyjdzie kolej na zmiany w dzielnicach Ochota i Mokotów. Tam w 145 parkometrach zapłacimy za korzystanie z 3307 miejsc parkingowych. Na Żoliborzu rozszerzenie strefy powinno objąć pl. Wilsona i jego okolice, a 333 parkometry mają objąć 5 406 miejsc parkingowych. Obecnie (czerwiec 2012) ZDM zarządza liczbą niewiele ponad 1500 parkometrów.
Czas pokaże, czy rzeczywiście - jak uważa ZDM - zmiany te poprawią funkcjonowanie transportu zbiorowego na danym obszarze, ograniczą dojazdy samochodami do centrum miasta, uporządkują parkowanie i ułatwią znalezienie miejsca parkingowego.
{jumi [*8]}