Zamysłem organizatorów są codzienne spotkania, w czasie których zaproszenie gości mają okazję skosztowania tradycyjnych narodowych potraw kuchni portugalskiej przygotowanych przez szefa kuchni Hotelu Altis Avenida w Lizbonie, poznania portugalskiej kultury oraz największych atrakcji turystycznych. Ideą spotkań jest również promocja obustronnych kontaktów gospodarczych między Polską i Portugalią oraz zachęcenie inwestorów portugalskich do lokowania działalności w Polsce, a inwestorów polskich - w Portugalii.
Tydzień Portugalski po raz pierwszy został zorganizowany trzy lata temu, a jego celem było pokazanie w Polsce części portugalskiej kultury. Idea opierała się na wielkim evencie kulinarnym, wspierającym i umacniającym stosunki biznesowe pomiędzy obydwoma krajami. - Dzieląc się wielowiekową tradycją Portugalii, jej bogatą kulturą, wspaniałymi specjalnościami kulinarnymi oraz wybornymi winami, bez wątpienia przez ostatnie dwa lata inicjatywa wspomagała proces zacieśniania naszych dwustronnych relacji – mówi Pedro Pereira da Silva, Prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
Atmosferę Portugalii w trakcie całego Tygodnia Portugalskiego wprowadzać będzie nastrojowa muzyka Fado w wykonaniu Alexandry Guimarăes oraz Akademickiego Zespołu Muzycznego z Uniwersytetu w Coimbrze. Jako dodatkowe atrakcje podczas „Flavours of Portugal", Polsko – Portugalska Izba Gospodarcza organizuje trzy warsztaty, na temat Gastronomii i Win, Turystyki i Kultury.
Wydarzenie będzie miało miejsce w hotelu Intercontinental w Warszawie w dniach od 21 do 27 maja. Wcześniej, czyli do 20 maja, tradycyjne dania portugalskie będą serwowane także w warszawskich restauracjach Portucale oraz Grill&Co.
Organizatorem wydarzenia jest Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza oraz Hotel Intercontinental w Warszawie. Wydarzeniu patronuje Ambasada Portugalii w Warszawie oraz AICEP Portugal Global.
Przemysław Gruz