piątek, maj 10, 2024
Follow Us
wtorek, 11 wrzesień 2012 15:13

Laureaci III edycji Konkursu Słowa dla Innowacji

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Ogłoszono wyniki konkursu organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i wręczono nagrody dziennikarzom, którzy są autorami publikacji popularyzujących tematykę innowacyjności.

Nagrodę główną w III edycji Konkursu Słowa dla Innowacji otrzymał Artur Włodarski z Gazety Wyborczej, za cykl artykułów prasowych, popularyzujących innowacyjne rozwiązania mające znaczący wpływ na życie ludzkie. Jak powiedział: - Większość z nas boi się być innowacyjnymi, albo będąc takimi spotykamy się z niezrozumieniem. Laureat nagrody głównej otrzymał dyplom i laptopa.

Trzy równorzędne wyróżnienia otrzymali: Agnieszka Czarkowska z Polskiego Radia Białystok za audycję radiową pt. „Wyprawa na Marsa", prezentującą w profesjonalny sposób polskich wynalazców, którzy odnieśli sukces w kraju i za granicą, Jarosław Kałucki z „Rzeczpospolitej" za artykuł prasowy pt. „Wsparcie dla Polaka wynalazcy", opisujący w przystępnej dla czytelnika formie proces wdrażania innowacji - o historii zderzaków testowanych na Maluchach, które używane są obecnie w samochodach McLaren - oraz Agnieszka Czachowska i Andrzej Papliński z miesięcznika MURATOR za dobór tematyki w artykule prasowym pt. „EKOposzukiwania", prezentującym w wyczerpujący sposób innowacyjny projekt energooszczędnych domów. Laureaci wyróżnień otrzymali dyplomy i karty podarunkowe o wartości 2500 zł. Decyzje o przyznaniu nagród podjęła Kapituła Konkursu.

W uroczystości udział wzięli Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jacek Guliński, Dyrektor Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki Jerzy Majchrzak, Bożena Lublińska-Kasprzak oraz autorzy tegorocznych prac konkursowych i laureaci poprzednich edycji Konkursu, przedstawiciele mediów, świata nauki i biznesu.

Podczas spotkania Krzysztof Polak wygłosił wykład nt. „Kreator czy technokrata? Kulturowe wizje innowatora". Mówił o innowacyjności w kulturze od czasów PRL do wspólczesności, od czasopisma Młody Technik, poprzez rady Adama Słodowego, czy pomysły Dobromira po „innowację wartości" (value innovation) – podstawę Strategii Błękitnego Oceanu. Ważne stało się zacieranie granic między naturą, sztuką i technologią. Dawniej chodziło bowiem o okiełznanie natury, natomiast dzisiaj o symbiozę z nią. Jak powiedział na koniec: - Innowator musi być jednocześnie kreatorem i technokratą.

Konkurs organizowany jest w ramach kampanii Świat potrzebuje Twoich pomysłów, pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki iwspółfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

www.parp.gov.pl
www.ppp.pi.gov.pl

a