Także Grupy CTL Logistics nie dotknęły skutki problemów, jakie branża budowlana odnotowała w ostatnich miesiącach. Przewozy węgla i koksu stanowią ponad połowę przewiezionej przez firmę masy towarowej. W pierwszym półroczu 2012 r., na wyniki CTL Logistics znaczący wpływ miały także przewozy kruszyw realizowane w korytarzu Niemcy-Polska. Od początku roku do końca lipca 2012 r. spółka córka CTL Logistics – CTL Logistics GmbH przewiozła ponad 1 mln 800 tys. t towarów z planowanych w tym roku 3 mln t.
- Cała branża przewozów kolejowych odnotowuje spadki. Niska jakość infrastruktury kolejowej w Polsce oraz wysokie stawki dostępu do niej powodują, że kolej jest droższa od transportu samochodowego o 20 proc. Klienci z branży przemysłowej mają świadomość, że na trasach dopiero powyżej 100 km kolej jest opłacalna, a powyżej 300 km bezkonkurencyjna. Bez nas jednak niemożliwe jest obsługiwanie terminali morskich czy sprawna logistyka zintegrowana. Czas pokaże też, że paradoksalnie na naszą korzyść przemawiać będzie rozwój infrastruktury drogowej w Polsce. Ceny dostępu do niej prędzej czy później zachęcą przemysł do powrotu na szyny – tłumaczy Jacek Bieczek, prezes Grupy CTL Logistics. Nadal podstawą działalności firmy jest transport kolejowy, ale coraz ważniejsza staje się integracja i rozwijanie innych elementów siatki transportowej. - Jesteśmy spokojni o współpracę z naszymi dotychczasowymi klientami – dodaje Bieczek.
{jumi [*9]}