Postępowanie przeciwko CT Creative Team Urząd wszczął we wrześniu 2011 r. Zastrzeżenia prezes UOKiK dotyczyły reklam interaktywnej gry na telefony komórkowe „Wojna czołgów”. Z treści reklamy, która ukazywała się w gazetach od marca 2011 r. wynikało, że zamówienie i korzystanie z gry jest całkowicie bezpłatne. W rzeczywistości użytkownicy mogli korzystać z szeregu odpłatnych opcji (np. zakup dodatkowego wyposażenia wirtualnego czołgu), a uczestnictwo w grze bez ponoszenia kosztów było możliwe praktycznie tylko na jej wstępnym etapie. Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama powinna informować o cechach oferowanego produktu w sposób rzetelny i prawdziwy a konsument nie powinien być zaskakiwany koniecznością uiszczana opłat, po tym jak zdecyduje się na skorzystanie z oferty. Prezes UOKiK nakazała przedsiębiorcy zaniechanie stosowania niedozwolonych praktyk i nałożyła karę pieniężną w wysokości 38.951 zł. Decyzja nie jest prawomocna ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Postępowanie przeciwko Web Apps prowadzącemu witrynę www.najlepszecv.us zostało wszczęte w styczniu 2012 r. W toku postępowania ustalono, że przedsiębiorca informował o możliwości pobrania plików z wzorami życiorysów za cenę 0,62 zł. Tymczasem uzyskanie dostępu do plików we wspomnianej cenie było możliwe jedynie po dokonaniu płatności przelewem lub kartą kredytową natomiast płacąc za pośrednictwem sms-a konsument ponosił koszt w wysokości 61,50 zł. W opinii Urzędu informacja o tym, że cena usługi różni się w zależności od sposobu dokonania płatności nie była podana przez przedsiębiorcę w sposób jednoznaczny i czytelny. W konsekwencji konsument został wprowadzony w błąd i był narażony na zapłacenie większej kwoty niż się spodziewał. Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 3 480 zł. Decyzja jest prawomocna.
{jumi [*9]}