Kancelaria premiera, organizator kampanii społecznej „Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami” otrzymała wsparcie ze strony wiodącej w naszym kraju sieci handlowej.
Biedronka, oficjalny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, została partnerem kampanii, jak również akcji „Respect diversity”. Ich celem jest zachęcenie rodaków do pokazania wszystkim gościom – a przede wszystkim zagranicznym kibicom – tradycyjnej, polskiej gościnności. Kampania, której hasłem jest „Feel like at home” (poczuj się jak w domu), to ogólnopolska akcja motywująca Polaków do serdecznego przyjęcia obcokrajowców w trakcie Euro 2012, które potrwa do 1 lipca. Wskazuje również na okazję do integracji narodów - wspólnego kibicowania w sportowym duchu. W inicjatywie może wziąć udział każdy, kto porozumiewa się w języku angielskim. Aby zostać jej oficjalnym uczestnikiem wystarczy rejestracja na stronie internetowej akcji:
www.wszyscyjestesmygospodarzami.pl. Po wypełnieniu formularza uczestnicy otrzymają materiały promocyjne – plakaty kampanii, a także specjalne naklejki i znaczki informujące o chęci udzielenia pomocy gościom zza granicy.
W związku z akcją w sieci sklepów Biedronka zawisło ponad 2 tys. plakatów informujących o kampanii. Jednocześnie sieć Biedronka jest także partnerem projektu „Respect diversity”. W dniu otwarcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej MSZ, UEFA, FARE, międzynarodowa organizacja piłkarzy FIFPro oraz Stowarzyszenie „Nigdy więcej” uroczyście zainaugurowały program „Respect Diversity” - szanuj różnorodność. Jest to program społecznej odpowiedzialności Euro 2012 realizowany przez sieć FARE (Football Przeciwko Rasizmowi w Europie) i Stowarzyszenie „Nigdy więcej”. Główny cel projektu to promowanie różnorodności i pokazanie, że piłka nożna jednoczy ludzi. Częścią programu jest także monitorowanie i przeciwdziałanie przejawom dyskryminacji, rasizmu, antysemityzmu i nietolerancji. Na czas Euro w sklepach sieci Biedronka zawisły także barwne plakaty wspierające akcję.
{jumi [*9]}