sobota, kwiecień 27, 2024
Follow Us
sobota, 09 marzec 2013 08:49

Słabsze przychody komercyjnej telewizji

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Słabsze przychody komercyjnej telewizji www.sxc.hu

Porównywalne przychody Grupy TVN zmniejszyły się w czwartym kwartale ub.r. o 11 proc. rok do roku w związku ze słabym rynkiem reklamy telewizyjnej, dając w efekcie obniżkę przychodów o 7 proc. w całym roku.

Zysk netto firmy wyniósł w ub.r. 470 mln zł. Jej dług netto na koniec ub. roku osiągnął 2 mld zł. Z ogłoszonego komunikatu firmy wynika, że zamknęła ona w listopadzie 2012 r. dwie strategiczne transakcje: sprzedaż Grupy Onet.pl na rzecz Ringier Axel Springer, otrzymując do tej pory 918 mln zł oraz wniesienie platformy 'n' do nowego połączonego podmiotu z Cyfrą+: nC+, w zamian za 32 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu. Według prezesa Grupy TVN Markusa Tellenbacha - w 2013 r. nadal słabe otoczenie rynkowe i ograniczona widoczność doprowadzą do szacowanego spadku rynku reklamy telewizyjnej na średnim jednocyfrowym poziomie, a kluczowymi celami dla zarządu jest obrona udziałów rynkowych i rentowności w segmencie telewizyjnym oraz dalszy rozwój działalności Online TVNu.

{jumi [*9]}

a