Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 28 raportów. Oceniło je niezależne jury składające się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR. W tym roku, po raz pierwszy, najlepiej sporządzony raport wybrało ponadto grono 10 dziennikarzy. W poszczególnych kategoriach nagrody zdobyły następujące firmy: nagroda główna: Kompania Piwowarska S.A; nagroda Ministerstwa Gospodarki: KGHM Polska Miedź S.A.; najlepszy debiut: Nestle Polska; nagroda internautów: Danone; nagroda dziennikarzy: PKN Orlen. Wyróżnienia przypadły firmom: Budimex, Danone i Orange Polska.
Na szczególną uwagę zasługuje wyróżnienie dla miedziowego potentata, który działa w wielu obszarach CSR. Powołana przez firmę fundacja „Polska Miedź" wspiera inicjatywy związane z pomocą społeczną, działalnością charytatywną, ochroną i promocją zdrowia, działaniami na rzecz osób niepełnosprawnych oraz edukacją i popularyzacją sportu wśród dzieci i młodzieży.
Konkurs Raporty Społeczne 2012 został zorganizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS. Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Global Compact Poland, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Celem inicjatywy jest promocja idei raportowania społecznego, jako narzędzia, które jest równie ważne jak raporty finansowe.
{jumi [*9]}