niedziela, maj 12, 2024
Follow Us
piątek, 02 listopad 2012 16:00

Dla studentów o konkurencji Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Dla studentów o konkurencji www.sxc.hu

W listopadzie rusza kolejna odsłona kampanii UOKiK „Przedsiębiorco, nie zmawiaj się!” poświęconej porozumieniom ograniczającym konkurencję. Tym razem adresatem działań edukacyjnych będą studenci uczelni warszawskich.

Kampania rozpoczęła się w marcu br, a jej adresatami są przede wszystkim przedsiębiorcy. Podstawowym celem podjętych działań było zwiększenie świadomości wszystkich uczestników rynku o istocie i konsekwencjach nielegalnych porozumień oraz o szkodliwości zmów dla całej gospodarki. Akcja edukacyjna objęła cykl filmów oraz audycji radiowych przybliżających najważniejsze aspekty związane z zakazem zawierania porozumień antykonkurencyjnych, ponadto na portalach informacyjnych i w prasie ukazały się artykuły prasowe i komentarze ekspertów UOKiK poświęcone tej tematyce. Działania prowadzone były we współpracy z organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców w z całej Polski – stowarzyszeniami, związkami, izbami.

Kontynuację stanowi pilotażowy projekt Urzędu skierowany do studentów kierunków zarządzanie i ekonomia pięciu warszawskich uczelni wyższych. Przedsięwzięcie ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy o najcięższych naruszeniach konkurencji, jakimi są nielegalne porozumienia zawierane przez przedsiębiorców. W listopadzie i grudniu zrealizowanych zostanie sześć dwuczęściowych warsztatów, w ramach których eksperci UOKiK omówią m.in. podstawowe pojęcia związane z problematyką nielegalnych porozumień, wybrane orzecznictwo prezesa UOKiK w zakresie antymonopolowych uzgodnień, kwestie dotyczące odpowiedzialności za udział w zmowach i sposobów ich wykrywania. Dodatkowym atutem zajęć będzie ponadto ich interaktywna formuła: obok części teoretycznej pojawią się elementy gry zespołowej, analizy studiów przypadku oraz dyskusja i prezentacja stanowiska w grupach.

- Studenci, do których kierujemy naszą akcję edukacyjną, to przyszli przedsiębiorcy którzy być może w przyszłości będą podejmowali decyzje biznesowe mające wpływ na poziom konkurencji na rynku. Dlatego tak ważne jest przekazanie im wiedzy dotyczącej antykonkurencyjnych porozumień już teraz, na etapie studiów, w myśl zasady – lepiej zapobiegać niż leczyć – przekonuje Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK.

Zajęcia zostaną przeprowadzone na następujących uczelniach:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych, terminy: pierwsza cześć 9 listopada, druga część 16 listopada;

Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania, pierwsza cześć 6 listopada, druga część 13 listopada;

Szkoła Główna Handlowa, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie (stacjonarne studia doktoranckie, terminy: pierwsza część 22 października i druga część 19 listopada) oraz Studium Magisterskie, terminy w trakcie ustaleń;

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Wydział Nauk Ekonomicznych, terminy w trakcie ustaleń;

Politechnika Warszawska, Wydział Zarządzania, terminy w trakcie ustaleń;

Akademia im. Leona Koźmińskiego, kierunek: zarządzanie, terminy w trakcie ustaleń.

Udział w warsztatach jest bezpłatny, a decyduje o nim kolejność zgłoszeń. Za rekrutację odpowiedzialne będą bezpośrednio same uczelnie – władze wydziałów oraz działające w ich strukturach koła naukowe.

{jumi [*9]}

a