Pierwsze wrażenie
Uczestniczki badania, studentki i zatrudnione kobiety z Wielkiej Brytanii, oglądały zdjęcia kobiet trzymających tytuły 'starszy menadżer' i 'recepcjonistka', które były ubrane w mniej lub bardziej prowokacyjny sposób. Następnie, bazując na pierwszym wrażeniu, uczestniczki dokonały swoich ocen.
Naukowcy odkryli, że tylko kobiety o wyższym statusie (starszy kierownik), w przeciwieństwie do niskiego stanu (recepcjonistka) były tymi, które zostały ocenione ostrzej poprzez prowokacyjne ubrania.
Wybór odzieży
Dużo większy zakres odzieży dla kobiet, w porównaniu do mężczyzn, stawia panie przed wyzwaniem zbalansowania atrakcyjności i profesjonalizmu w pracy. Poprzez drobne manipulacje w stroju roboczym kobiet sprawdzano, jak np. krótsza spódnica czy dolne guziki bluzki wpływają na ich postrzeganie w miejscu pracy.
Wpływ na postrzeganie
- Panie, które nawet subtelnie podkreślają swoją seksualność w miejscu pracy, mogą nawet nieświadomie być negatywnie postrzegane przez inne kobiety. W bardzo niewielkim stopniu manipulowaliśmy zmianami w ubraniach, dlatego mamy pewność, że nasze wyniki wyraźnie pokazują, iż kobiety w pracy są postrzegane przez inne kobiety po ich ubiorze - powiedziała Karen Pine, główna autorka badania.